کد خبر: ۵۷۵۴۶۴
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۵
رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ

دستگیری سارقانی که گوشی خانم‌ها را می‌قاپیدند /اعتراف به سرقت ۷۰ فقره گوشی

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ صبح امروز از دستگیری باند سه نفره موبایل قاپی و کیف قاپی خبر داد و گفت: سارقان به بیش از ۷۰ فقره سرقت در مناطق جنوب، جنوب غرب و شمال غرب تهران اعتراف کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرهنگ کارآگاه خیرالله دولتخواه در گفتگو با خبرگزاری میزان اظهار داشت: در پی افزایش آمار گوشی قاپی و کیف قاپی دستگیری سارقان در دستور کار قرار داده شد.

در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که دو نفر جوان ۲۸ الی ۳۰ ساله با استفاده از موتور سیکلت‌هایی که فاقد پلاک می‌باشند، اقدام به سرقت گوشی و کیف شهروندان در مناطق جنوب، جنوب غرب و شمال غرب تهران می‌کنند.

با اقدامات فنی صورت گرفته اعضا این باند دو نفره سرقت به هویت‌های مشخص شناسایی و هر دو سارق در یک عملیات همزمان در مخفیگاهشان شناسایی و دستگیری و برای ادامه تحقیقات به پایگاه پنجم پلیس آگاهی انتقال داده شدند.

در تحقیقات و بازجویی‌های صورت گرفته از متهمان مشخص شد که آن‌ها دارای اعتیاد به مواد مخدر شیشه هستند و با استفاده از موتور سیکلت‌های سرقتی اقدام به سرقت گوشی از شهروندان می‌کردند و گوشی‌های سرقتی را به حداقل قیمت به یک نفر مالخر به هویت مشخص می‌کردند و پول به دست آمده را خرج مصرف مواد مخدر و عیاشی می‌کردند.

سارقان که هر کدام دارای ۵ فقره سابقه سرقت می‌باشند در اعترافات خود اعلام داشتند بیشتر سوژه‌های خود را از بین خانم‌ها انتخاب می‌کردند بدین صورت که پس از شناسایی سوژه مورد نظر خود را تعقیب می‌کردند و در یک محل خلوت و مطمئن نفر ترک نشین از عقب به سوژه مورد نظر نزدیک شده و پس از قاپیدن گوشی، به سرعت ترک موتور سیکلت همدستش می‌پریده و به سرعت از محل متواری می‌شدند.

یکی از سارق در باره اینکه بیشتر سوژه‌های خود را از بین خانم‌ها انتخاب می‌کرد می‌گوید، سرقت از خانم‌ها برای ما راحت‌تر بود چرا که خانم‌ها غالبا توان دویدن را نداشتند و ما به راحتی می‌توانستیم از دست آن‌ها فرار کنیم و در مجموع سرقت از خانم‌ها ریسک کمتری به همراه داشت.

سارقان در تحقیقات صورت گرفته به ۷۰ فقره گوشی قاپی به وسیله موتور سیکلت‌های فاقد پلاک اعتراف کردند که تا کنون ۴۲ نفر از مالباخته‌ها موفق به شناسایی اعضا این باند دو نفره شده اند.

یکی از شاکیان می‌گوید با خودرو در حال تردد بودم و کیفم که حاوی مدارک و گوشی همراهم و مقداری پول نقد بود را روی صندلی جلو گذاشته بودم که در یک آن توسط دو نفر سارق موتور سیکلت سوار کیفم سرقت شد.

یکی دیکر از مالباخته‌ها که خانمی میانسال می‌باشد می‌گوید در حال صحبت کردن با گوشی تلفن همراهم بود که یک نفر از عقب مرا هل داد و همین که تعادل من به هم خورد تلفن همراهم را از دست قاپید و به سرعت ترک یک دستگاه موتور سیکلت پرید و به سرعت از محل دور شدند.

با اعتراف سارقان فرد مالخر شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد، این متهم که به صورت تلفنی اجناس سرقتی را معامله و به فروش می‌رساند در اعترافات خود می‌گوید گوشی‌های قیمتی را از سارقان تا یک میلیون تومان می‌خریدم و همان گوشی را به چند برابر قیمتی که خریده بودم به دیگران به فروش می‌رساندم.

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ به اتهامات این باند دو نفره سرقت و مالخر آن‌ها در شعبه ۴ بازپرسی ناحیه ده تهران رسیدگی می‌شود، بیان داشت: اعضا این باند با توجه به اتهامات وارده به زندان انتقال داده شدند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین