کد خبر: ۵۷۵۹۷۱
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲

حکم اعدام ۹ متهم پرونده ترور دادستان کل سابق در زندان قاهره اجرا شد

حکم اعدام ۹ جوانی که در پرونده ترور دادستان کل سابق مصر در تابستان ۲۰۱۵ محکوم شده بودند، امروز (چهارشنبه) اجرا شد.
آفتاب‌‌نیوز :
به گفته منابع محلی، وزارت کشور مصر امروز حکم اعدام ۹ جوان مخالف این کشور را که به دست داشتن در ترور هشام برکات، دادستان کل سابق مصر متهم شده بودند، اجرا کرد.

به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، این حکم‌ها با وجود درخواست‌های نهادهای حقوقی از جمله عفو بین‌الملل برای توقف اجرای حکم و اینکه متهمان اتهامات وارده علیه خود را تکذیب کرده بودند، اجرا شدند.

رسانه‌های مصری گزارش دادند، مدیریت زندان‌ها صبح امروز این ۹ متهم به نام‌های احمد طه، ابوالقاسم احمد، احمد جمال حجازی، محمود اللاحمدی، ابوبکر السید، عبدالرحمان سلیمان، احمد محمد، احمد محروس سید و اسلام محمد را در زندان قاهره به دار آویخت.

احمد طه، یکی از جوانانی که حکم اعدامش اجرا شد، پسر محمد طه وهدان، عضو دفتر ارشاد گروه اخوان المسلمین، عالی‌ترین هیئت اجرایی این گروه بوده و اولین پسر رهبری اخوانی محسوب می‌شود که حکم اعدامش اجرا شد.

وزارت کشور مصر در فوریه جاری حکم اعدام شش مخالف دیگر که در پرونده قتل نبیل فراج، پسر یک قاضی در کرداسه محکوم شده بودند را در شمال این کشور اجرا کرد.

تا این لحظه وزارت کشور مصر بیانیه‌ای درباره اجرای این اعدام‌ها منتشر نکرده و وکلای مدافع و خانواده این ۹ متهم هنوز در این رابطه اظهارنظری نداشته‌اند.

ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین