کد خبر: ۵۷۶۰۶۴
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۵

چهار اولویت ایران برای تعامل با دولت اقلیم کردستان عراق

سفیر ایران در عراق، چهار اولویت تهران در جریان تعامل با دولت اقلیم کردستان عراق را تشریح کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
ایرج مسجدی در ملاقات با «مسرور بارزانی» با اشاره به شرایط برقراری ثبات در نظام سیاسی عراق و لزوم بهره‌گیری از ساختارهای موجود در توسعه روابط همه‌جانبه به نفع مردم عراق گفت: باید رونق فعالیت‌های مشترک اقتصادی و انجام اقدامات مهم در ایجاد بستر مناسب برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های تولیدی و بازرگانی دنبال شود.

سفیر ایران در عراق در این دیدار ضمن برشمردن چهار اولویت پیش رو در همکاری ایران در اقلیم کردستان در حوزه ایجاد مناطق آزاد تجاری- شهرک‌های صنعتی - توریسم درمانی و خدمات فنی و مهندسی بر تسریع و تسهیل پرداخت مطالبات شرکت‌های ایرانی تاکید کرد.

وی تعمیق روابط دیرینه ایران و عراق و بخصوص قرابت فرهنگی اقلیم کردستان را زمینه بسیار خوبی در ایجاد همگرایی مضاعف در شرایط آتی دانست و افزود: راهبردهای دولت عراق در برنامه پیش‌بینی شده تا سال ۲۰۲۲ در قالب توسعه ثبات و رونق تولید و اصلاح رویه‌های سیاسی و اداری برای پایداری فراگیر اجتماعی است و از این نظر توجه هرچه بیشتر به افزایش تجارت از طریق مرزها و تعریف پروژه‌های همکاری نقطه عطفی در اعتلای مناسبات با این منطقه پرظرفیت عراق خواهد بود.

در این دیدار که سرکنسول ایران در اربیل، مشاور سیاسی سفارت و رایزن بازرگانی ایران در عراق نیز حضور داشتند، مسرور بارزانی به نقش مؤثر جمهوری اسلامی ایران در همراهی با اقلیم کردستان اشاره و اظهار کرد: همکاری اقلیم با ایران به جدیت دنبال می‌شود.

بارزانی تاکید کرد در استقرار حکومت جدید اجرایی اقلیم کردستان عراق اولویت برنامه‌های پیش رو متمرکز بر توسعه روابط اقتصادی است و بر این مبنا استفاده از شرکت‌های توانمند ایرانی را با اقبال پیگیری می‌کنیم.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین