کد خبر: ۵۷۶۶۰
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۸۵ - ۲۲:۵۴

دانشجویان بی‌ستاره: مشکل جدید زاهدی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: پس از جنجال دانشجویان ستاره‌دار به نظر می‌رسد نوبت به دانشجویان بی‌ستاره رسیده است. شنبه شب وزیر علوم با حضور در یک گفتگوی زنده تلویزیونی، بار دیگر گفته‌های پیشین خود مبنی بر عدم وجود دانشجویان ستاره‌دار را تکرار کرده و تاکید کرد که «هر کس یک نفر از این دانشجویان را به من نشان دهد به او جایزه می‌دهم». در پاسخ به این سخنان زاهدی، «شهریار مشیری»، به خبرنگار آفتاب گفت «آقای زاهدی این ادعا را پیش از این هم مطرح کرده بودند که بنده همان موقع پاسخشان را دادم، اما در حال حاضر حق با ایشان است».

عضو کمیسیون آموزش مجلس توضیح داد: «خوشبختانه تمامی دانشجویان ستاره‌دار که وزارت علوم از ثبت نام آنان ممانعت می‌کرد سرانجام و با پیگیری نمایندگان مجلس موفق به ثبت نام شدند اما به تازگی با موضوع جدیدی مواجه شدیم که در تاریخ کشور بی‌سابقه بوده است».

وی افزود: «تعدادی از دانشجویان پس از مراجعه به سایت سازمان سنجش متوجه شدند که با رتبه‌های بالا در آزمون کارشناسی ارشد قبول شده‌اند اما سازمان سنجش از اعلام قبولی این دانشجویان خودداری کرده است».

مشیری گفت: «این دانشجویان که ستاره‌ای هم به آن‌ها تعلق نگرفته، همگی از روسای انجمن‌های اسلامی و سران دفتر تحکیم وحدت هستند که به دلیل فعالیت‌های سیاسی، سازمان سنجش حتی از اعلام قبولی آن‌ها هم خودداری کرده است».

نماینده مردم بندر عباس در مجلس هفتم تصریح کرد: «تا کنون و با پیگیری‌های انجام شده تعداد این دانشجویان به سیزده نفر رسیده است که در حال حاضر مشغول رسیدگی به وضعیت آنان هستیم». مشیری در پاسخ به اقدامات احتمالی نمایندگان برای برخورد با این گونه اقدامات وزارت علوم گفت: «در صورتی که وضعیت این سیزده دانشجو مشخص نشود بی‌شک نمایندگان اقدام به استیضاح وزیر علوم خواهند نمود». 




توضیح شورای سردبیری: تلاش‌های مکرر خبرنگار سیاسی آفتاب برای کسب نظر مسئولان ارشد وزارت علوم در این زمینه به نتیجه‌ای نرسید. آفتاب آماده است پاسخ‌ احتمالی وزیر علوم به مطروحات جدید نماینده بندرعباس را منتشر کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین