کد خبر: ۵۷۶۶۷۵
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱

کلید طلایی کاهش طلاق چیست؟

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: طرح جامع آموزش‌های پیش از ازدواج با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، بهزیستی و دادگستری در قزوین اجرا می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
مریم بیدخام مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین در مراسم اختتامیه شصتمین دوره توانمندسازی نوعروسان موسسه خیریه بنیان ازدواج با اشاره به اهمیت آموزش‌ها پیش از ازدواج در تقویت بنیان خانواده اظهار کرد: با برگزاری دوره‌های آموزشی و توانمندسازی زوج‌های در شرف ازدواج می‌توان گامی مؤثر برای تحکیم بنیان خانواده برداشت.

وی ادامه داد: کلید طلایی در مسیر زندگی برای کاهش طلاق، آموزش مهارت‌های زندگی برای زوج‌های در شرف ازدواج است.

این مسئول اضافه کرد: آموزش‌های پیش از ازدواج پایه‌های زندگی مشترک را می‌سازد و می‌تواند به کاهش جدایی و افزایش رضایت دوطرفه منجر شود.

وی تأکید کرد: مهم‌ترین تعارضات و مشکلات زندگی زوج‌ها از اطلاع ناکافی در خصوص مهارت‌های زندگی نشأت می‌گیرد که می‌توان با برگزاری دوره‌های آموزشی برای رفع این مشکل اقدام کرد.

بیدخام ادامه داد: روابط نزدیک و صحیح همسران می‌تواند نتایج مثبتی بر سلامت جسمی و روانی آن‌ها داشته باشد و میزان رضایت و رفاه را در زندگی افزایش دهد.

این مسئول تصریح کرد: شکل‌گیری ازدواج‌های پایدار و تحکیم بنیان خانواده مستلزم آموزش مهارت‌های زندگی، فرزند پروری، برقراری ارتباط مؤثر و سایر موضوعات مرتبط در زندگی مشترک است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خاطرنشان کرد: ازدواج‌های آگاهانه بر اساس دانش مهارت‌های زندگی می‌تواند فواید بسیاری را برای افراد، جامعه، فرزندان و خانواده ایجاد کند و طلاق را در جامعه کاهش دهد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در پایان از اجرای طرح جامع آموزش‌های پیش از ازدواج با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، بهزیستی و دادگستری خبر داد و یادآور شد: با برگزاری دوره‌های آموزشی و توانمندسازی زوجین در شرف ازدواج می‌توان گام مؤثری در تقویت بنیان خانواده‌ها و استحکام آن‌ها برداشت.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین