کد خبر: ۵۷۶۷۳۴
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱

بازرس مولر رئیس سابق کمپین ترامپ را به قانون‌شکنی مکرر و علنی متهم کرد

رابرت مولر بازرس ویژه پرونده ارتباط کمپین انتخاباتی ۲۰۱۶ ترامپ با روسیه دومین یادداشت ۲۶ صفحه‌ای محکومیت خود را علیه رئیس سابق کمپین ترامپ یعنی پل مانافورت به دلیل آنچه او سال‌ها فعالیت غیرقانونی خوانده، صادر کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
تیم وابسته به رابرت مولر در این نامه محکومیت نوشته است: پل مانافورت بالغ بر یک دهه به صورت مکرر و آشکار قانون شکنی کرده است جرایم او از قبل صدور اولین کیفرخواست برای او در اکتبر ۲۰۱۷ و حتی در آن زمان ادامه پیدا کرده و بعد از این کیفرخواست نیز متوقف نشده است.

به گزارش سی ان ان، این بازرس ویژه فدرال آمریکایی در این یادداشت مجازات مشخصی برای مانافورت مشخص نکرد اما گفت: مجازات او باید جدیت و وخامت این عملکرد را در نظر بگیرد.

پل مانافورت پیشتر بعد از محاکمه در ویرجینیا از بابت جرایم مالی خود محکوم شده و بعداً در توافقی به منظور اعتراف به جرمش جلوی برگزاری یک محاکمه دیگر برای خود در واشنگتن دی سی را گرفت بنابراین او اکنون از سوی دو قاضی یکی در ویرجینیا و دیگری در واشنگتن دی سی محکوم خواهد شد.

قرار است حکمی علیه او در هشت مارس در ویرجینیا و نیز حکم دیگری علیه او در ۱۳ مارس در واشنگتن دی سی صادر شود.

اولین یادداشت محکومیت مولر علیه مانافورت چند روز پیش در ویرجینیا ثبت شد و تمرکز آن بر جرایم مالی مانافورت بود.

یادداشت محکومیت دوم مولر علیه مانافورت متمرکز بر لابی‌گری غیرقانونی و ممانعت از اجرای عدالت است. تاکنون همه اتهامات مطرح شده علیه مانافورت مرتبط با کارهای سابق او برای دولت سابق اوکراین، امور مالی‌اش، یا تلاش‌هایش برای مداخله در تحقیقات بودند.

او تاکنون به دسیسه چینی مجرمانه برای مداخله در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا متهم نشده است. با این حال مولر آشکارا معتقد است مانافورت همچنان مسائل زیادی را پنهان می‌کند.

این بازرس ویژه فدرال مانافورت را متهم به دروغگویی درباره در اختیار گذاشتن اطلاعات نظرسنجی کمپین ترامپ با کنستانتین کلیمنیک شریک روسش، پنهان کردن همکاری‌هایش با کلیمنیک به هدف پیشبرد طرح صلح اوکراین و موضوعات دیگر کرده است.

روز جمعه رسانه‌های بلومبرگ و نیویورک تایمز گزارش کردند دفتر سایروس وانس جونیور دادستان منطقه‌ای در حوزه نیویورک مشغول آماده کردن اتهامات جدید علیه مانافورت است. این اتهامات در صورت ثبت شدن مرتبط با نقض قوانین ایالتی خواهند بود و معنای آن این است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نخواهد توانست مانافورت را به سبب این اتهامات مورد عفو قرار دهد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین