کد خبر: ۵۷۷۴۶۴
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵

۸۵ درصد زنان ایرانی باسوادند

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: در ابتدای انقلاب، ۱۷ درصد زنان روستایی و ۳۵ درصد زنان شهری سواد داشتند اما اکنون بیش از ۸۵ درصد زنان ایرانی سواد دارند و بیش از ۹۵ درصد زنان شهری باسوادند.
آفتاب‌‌نیوز :
همایش گرامیداشت هفته تربیت اسلامی، روز امور تربیتی و روز میلاد حضرت فاطمه(س) و روز زن امروز در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.
معصومه ابتکار معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در این مراسم اظهار کرد: وقتی از الگوسازی و سرمشق صحبت می‌کنیم، لوازمی دارد؛ ۴۰ سال از پیروزی انقلاب گذشته است و امروز گزارش مبسوطی را از فعالیت در حوزه زنان در دولت ارائه کردیم که روند تحولات را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: در مشارکت اقتصادی زنان فراز و نشیب داریم اما در سطح سواد پیشرفت داریم؛ در ابتدای انقلاب، ۱۷ درصد زنان روستایی و ۳۵ درصد زنان شهری سواد داشتند اما اکنون بیش از ۸۵ درصد زنان ایرانی سواد دارند و بیش از ۹۵ درصد زنان شهری باسوادند.
ابتکار تصریح کرد: در آموزش عالی در ابتدای انقلاب ۳ درصد جامعه زنان تحصیلات دانشگاهی داشتند و الان ۲۷ درصد زنان تحصیلات دانشگاهی دارند.

وی با اشاره به رویکرد دینی و اسلامی انقلاب ایران، گفت: در نظام مردم‌سالاری دینی، رسالت و آموزش دین مدارانه به نونهالان و کودکان مدنظر است و الگوهایی مثل حضرت فاطمه زهرا را باید مدنظر داشته باشیم چرا که سیره این بزرگواران نشان می‌دهد حرفشان با عمل یکی است.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده افزود: اما این الگو را چگونه به جوانان معرفی کنیم یک روش این است به صورت تاریخی بیان کنیم اما این الگوی درخشان و ماورایی زمان ‌بردار و مکان‌بردار نیست و متعلق به همه بشریت هستند.

باید به‌گونه‌ای به نسل جوان معرفی کنیم که برای نسل قرن ۲۱ و عصر دیجیتال قابل پذیرش باشد و این الگو را به خوبی درک کند.

وی ادامه داد: گزارش تحلیلی را به‌زودی منتشر می‌کنیم و دعوت می‌کنیم از صاحبنظران که در این حوزه‌ها وارد شوند؛ امروز دنیا به آسیب‌های فناوری اطلاعات ورود دارد؛ جوانان دچار چالش‌هایی به دلیل فقدان مهارت‌های ارتباطی هستند؛ یکی از آسیب‌های جدی به خانواده، مهارت‌های ارتباطی است و اختلال در مفاهمه و درک متقابل و سوءتفاهم بالاست و جوانان و سالمندان احساس می‌کنند منزوی هستند و نمی‌توانند ارتباط برقرار کنند.

ابتکار با بیان اینکه حجاب برای ما مهم است و یک اصول و چهارچوب دارد اما بعضی از سیاست‌ها خود به خود همدیگر را نقص می‌کند مثلا ترویج ورزش برای دختران و توجه به حجاب دو بحث است که رویکرد وزارت آموزش و پرورش برای ورزش دختران بسیار مهم است که وارد شده است.


فارس 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین