کد خبر: ۵۷۷۴۶۵
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۹

تاجرنیا: ظریف و روحانی نشان دادند همه امور در دولت رقم نمی‌خورد

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب می‌گوید محمدجواد ظریف با استعفا و حسن روحانی با عدم قبول این استعفا این پیام را مخابره کردند که همه امور در سیاست خارجی و امنیت ملی کشور در دولت رقم نمی‌خورد.
آفتاب‌‌نیوز :
علی تاجرنیا، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در گفت‌وگو با ایرناپلاس اضافه می‌کند: آقای دکتر ظریف علاقه‌مند به کشور و میهن‌پرست واقعی است. او همچون سربازی در دستگاه دیپلماسی کشور فعالیت کرده و در این شرایط که کشور در یک جنگ تمام‌عیار قرار دارد، سعی کرده وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهد. طبیعتاً در این شرایط دشوار، ایشان وقتی می‌‌بیند تصمیماتی گرفته می‌شود که خارج از اراده دولت و مهم‌تر از همه، خارج از روابط و استانداردهای یک دیپلماسی درست و فعال است، نمی‌تواند ادامه دهد.

او تأکید می‌کند: عمده دلیل استعفای آقای ظریف همین مسأله بود. ایشان می‌‌خواست بگوید هر اتفاقاتی می‌افتد، مسئولیتش برعهده ایشان نیست. اکنون هم که ایشان با عدم موافقت آقای روحانی به کارش بازگشته، نشان می‌دهد دوست دارد هرچه در توان دارد برای تلطیف فضای بین‌المللی به نفع ایران انجام دهد.

تاجرنیا توضیح می‌دهد: بازگشت ظریف به معنای این نیست که دخالت‌ نهادهای موازی کم شده یا برطرف شده است. آقای ظریف با استعفا و آقای روحانی با عدم قبول آن خواستند این پیام را بدهند که همه امور سیاست‌ خارجی و امنیت ملی کشور در دولت رقم نمی‌خورد.

او یادآور می‌شود: ما در گذشته‌‌‌های نه‌چندان دور شاهد دخالت‌‌های مجموعه‌‌های غیرمسئول که البته آن‌ها هم قصد خدمت دارند، بودیم، اما کار این نهادها چیز دیگری است و این‌گونه دخالت‌ها آسیب‌زاست.

تاجرنیا معتقد است: اگر می‌خواهیم در جامعه بین‌‌المللی سربلند و موفق باشیم باید کار را به کاردان بسپاریم.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه دوشنبه‌شب (6 اسفند) ساعتی پس از دیدار بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه با رهبر انقلاب و حسن روحانی، از استعفای خود خبر داد. ظریف غایب بزرگ دیدارهای بشار اسد با رهبر انقلاب و رئیس‌جمهوری بود.

هرچند استعفای وزیر امور خارجه با مخالفت روحانی روبه‌رو شد و او به محل کار خود بازگشت، اما ظریف ابراز امیدواری کرده بود کناره‌گیری او «تلنگری برای بازگشت وزارت امور خارجه به جایگاه قانونی‌اش در روابط خارجی» باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین