کد خبر: ۵۷۷۴۸۸
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۴
صحبت درباره ایران در دیدار میان نتانیاهو و پوتین

نتانیاهو به پوتین: اجازه نمی‌دهیم ایران در سوریه پایگاه داشته باشد

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با رئیس‌جمهور روسیه مدعی شد که به حملات علیه منافع ایران در سوریه ادامه می‌دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه در دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در مسکو بر سر فعالیت‌های ارتش اسرائیل در منطقه و آنچه که "نفوذ ایران در سوریه" خوانده شد، صحبت کرده است.

به گزارش ینت نیوز، بنیامین نتانیاهو در سخنانی مدعی شد: بزرگ‌ترین تهدید برای ایمنی و ثبات منطقه از ایران و نمایندگانش می‌آید. ما مصمم هستیم تا به فعالیت‌های هجومی خود علیه ایران و تلاش‌هایش برای استقرار در سوریه، ادامه دهیم.

نتانیاهو به پوتین: اجازه نمی‌دهیم ایران در سوریه پایگاه داشته باشد

به گزارش ایسنا، این ادعا در صورتی از سوی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مکرراً تکرار می‌شود که مقامات کشورمان همواره تاکید کرده‌اند حضور ایران در سوریه تنها به صورت مستشاری و در صورت وجود نظامیان یا پایگاه‌های ایرانی، اسرائیل اساساً جرأت حمله به چنین مواضعی را ندارد.

نتانیاهو به پوتین: اجازه نمی‌دهیم ایران در سوریه پایگاه داشته باشد

این دیدار اولین ملاقات پوتین و نتانیاهو از زمانی است که اسرائیل به اشتباه یک هواپیمای روسی را بر فراز خاک سوریه منهدم کرد. این حادثه در ماه سپتامبر ۲۰۱۸ (اواخر شهریور) رخ داد.

در آن حادثه ۱۵ نفر ار نیروهای روسیه کشته شدند و بعد از آن تنش میان دو کشور به شدت بالاگرفت.

پیش از دیدار پشت درهای بسته نتانیاهو با تکرار مواضع قبلی خود علیه ایران مدعی شد: "بزرگ‌ترین تهدید برای ثبات و امنیت منطقه ایران و گروه‌های وابسته به آن هستند و ما هر آنچه در توان داریم برای مقابله با این تهدید انجام می‌دهیم."

وی بار دیگر تاکید کرد که اجازه نخواهد داد که ایران از خاک سوریه به عنوان پایگاهی نظامی علیه اسرائیل استفاده کند.

رئیس جمهور روسیه در این دیدار ادامه همکاری میان دو کشور را مهم ارزیابی کرد و گفت: "روسیه یکی از شرکایی بود که از تاسیس کشور اسرائیل حمایت کرد... ما بسیار علاقه‌مندیم که درباره وضعیت منطقه و مسائل امنیتی گفت‌وگو کنیم."

به نوشته بی بی سی، نتانیاهو قرار بود زودتر به مسکو سفر کند، اما به دلیل تنش‌های داخلی و انتخاباتی در حزب لیکود سفر خود را به تعویق انداخت.

انتخابات اسرائیل ماه آوریل سال ۲۰۱۹ برگزار می‌شود و آقای نتانیاهو تلاش می‌کند مقام خود را حفظ کند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین