کد خبر: ۵۷۷۷۸۴
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹

ائتلاف آمریکا کشته شدن داعشی برجسته فرانسوی را تایید کرد

ائتلاف تحت رهبری آمریکا برای مبارزه با داعش کشته شدن یک عضو فرانسوی داعش که مسئولیت حملات نوامبر ۲۰۱۵ در پاریس را برعهده گرفته بود، تایید کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
فابین کلین، این نیروی عضو داعش پس از خواندن بیانیه شش دقیقه‌ای درباره بدترین حمله در فرانسه از زمان جنگ جهانی دوم، به عنوان "صدای فرانسوی داعش" معروف شد.

ائتلاف تحت رهبری آمریکا برای مبارزه با داعش در توئیتر خود نوشت: یکی از حملات این ائتلاف یکی از مقامات رسانه‌ای فعال داعش را به نام "ابوانس الفرانسی" که به نام "فابین کلین" نیز شناخته شده است، در منطقه باغوز سوریه کشته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، رادیو فرانسه و شبکه تلویزیونی "بی‌اف‌ام" نیز در روز ۲۱ فوریه اعلام کردند که به دنبال حمله این ائتلاف در باغوز، کلین کشته شده و برادرش ژان میشل دچار جراحت جدی شده است. منابع آمریکایی و فرانسوی نیز این گزارش را تأیید کرده‌اند.

کلین مدت‌ها عضو داعش بوده و پیش از این به اتهام استخدام شبه‌نظامیان زندانی شده است. مقامات فرانسوی بر این باور بودند که او در سال ۲۰۱۵ به سوریه گریخته است.

کلین که گفته می‌شود در حمله خونین ۱۳ نوامبر ۲۰۱۵ نقشی بزرگ‌تر از خواندن بیانیه داعش داشته است، در اواخر دهه ۱۹۹۰ مسلمان شد و طبق یافته‌های پلیس فرانسه در اوایل دهه ۲۰۰۰ در روابطش با شبکه‌های افراطی، به گرایش‌های افراطگرایانه سوق پیدا کرد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین