کد خبر: ۵۷۷۸۳۶
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۴
معاون خدمات شهری زاهدان مطرح کرد؛

تلاش بیش از ۲۰۰ نفر از نیروهای شهرداری جهت رفع آبگرفتگی و بازگشایی معابر

معاون خدمات شهری زاهدان از تلاش بیش از ۲۰۰ نفر از نیروهای خدمت‌رسان شهرداری زاهدان جهت رفع آبگرفتگی و بازگشایی معابر خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
محمد امیر براهویی ، با اعلام این خبر گفت: این تعداد نیرو متشکل از نیروهای خدمات شهری، عمران شهری، اجراییات، فضای سبز و کلیه ایستگاه‌‌های آتش‌‌نشانی شهرداری زاهدان است که کار پاک‌سازی معابر و جداول شهر را انجام می‌‌دهند. 

وی با تاکید بر اینکه از ساعت اولیه شروع بارندگی بلافاصله جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری زاهدان با حضور شهردار، معاونان و مدیران مربوطه تشکیل شد و برنامه‌‌‌ریزی‌‌ها و هماهنگی‌‌های لازم در این خصوص به عمل آمده است، اظهار داشت: با توجه به بارندگی شدید در مناطق شهری، همه مدیریت‌‌ها و سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری برای مقابله با سیلاب و آبگرفتگی‌‌های معابر شهری در آماده‌‌باش کامل هستند و در کل مناطق شهر، اعم از مرکز و حاشیه حضور دارند.

معاون خدمات شهری شهرداری زاهدان با بیان اینکه با استفاده از ماشین‌‌آلات و پمپ‌‌های مکنده سعی در رفع آبگرفتگی‌‌های سطح شهر داریم، تصریح کرد: هر کدام از گروه‌‌های مستقر در سطح شهر در قالب تیم‌‌های پنج نفره یا بیشتر، کار پاک‌سازی جوب‌‌ها و معابر و هدایت روان‌‌آب‌‌ها به داخل جوب‌ها و مسیل‌‌ها را به منظور جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر عمومی و اخلال در تردد وسایل نقلیه و عابرین پیاده انجام می‌‌دهند.

براهویی با بیان اینکه ماشین‌‌آلات و وسایل نقلیه سنگین حوزه حمل و نقل و آتش‌‌نشانی شهرداری نیز برای مقابله با آب‌گرفتگی معابر عمومی شهر بکارگرفته شده‌‌اند، خاطرنشان کرد: با توجه به بارش شدید باران و آب‌گرفتگی معابر شهری نیروهای شهرداری زاهدان تا پایان بارندگی‌‌‌ها برای بازگشایی معابر و رفع آب‌گرفتگی‌‌ها به فعالیت خود ادامه می‌‌دهند.

وی با بیان اینکه ریختن زباله و نخاله در کانال‌‌ها و جداول سهم زیادی در آب‌گرفتگی معابر دارند، از تمامی شهروندان خواست از ریختن زباله و نخاله در معابر شهری جدا خودداری کنند.

این مقام مسئول اضافه کرد: با توجه به شدت و حجم بارندگی‌‌ها بسیاری از نهرها گنجایش این حجم آب را نداشته و از شهروندان عزیز تقاضا می‌کنیم، در این گونه موارد با نیروهای شهرداری زاهدان همکاری بیشتری داشته باشند و با توجه به احتمال سقوط وسایل نقلیه آنها در جوب‌‌ها و نهرهای آب از تردد بی‌‌مورد در سطح شهر اجتناب کنند و در عبور از معابر حوصله به خرج دهند.

منبع: ایلنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین