کد خبر: ۵۷۷۸۵۲
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۴

یزد سفیدپوش شد/ جاده خاش-زاهدان بسته شد/مسافران در برف و کولاک غرب گرفتار شدند

بارش سومین برف زمستانی، عصر امروز ندوشن از توابع استان یزد و ارتفاعات آن را سفیدپوش کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
بارش برف در این منطقه به درختان، خیابان ها و بوستان های شهری طراوت خاص بخشید، فضایی زیبا برای شهروندان رقم زد و شهر چهره زمستانی پیدا کرد.

گرچه بارش برف تا حدودی باعث کندی تردد خودروها و مردم شد؛ اما خوشحالی کشاورزان و دامداران ندوشن را به همراه داشت و برخی شهروندان به خصوص جوانان و نوجوانان با حضور در بوستان ها در حال تفریح، سرگرمی و بازی هستند.

از میزان بارش برف در ندوشن گزارشی در دست نیست.

به گزارش ایرنا، اداره کل هواشناسی استان یزد وضعیت آب و هوای امروز / جمعه / استان را افزایش ابر، کاهش دما و بارندگی های پراکنده در برخی نقاط اعلام کرده است.

جاده خاش-زاهدان بسته شد

باشگاه خبرنگاران نوشت: مدیر کل ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: به دلیل بارندگی شدید، رعد و برق و ریزش کوه محور زاهدان به خاش مسدود شد.

شهنوازی  مدیر کل ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت:به دلیل بارندگی شدید، رعد و برق و ریزش کوه در محور زاهدان به خاش تا اطلاع ثانوی جاده مسدود شده است.

شهنوازی افزود: تلاش ماموران راهداری و تیم امدادی برای بازگشایی محور های مسدود شده ادامه دارد.

وی از هم استانی‌ها عزیز درخواست کرد از تردد در این‌محور خودداری کنند.

 بر اساس هشدار اداره کل هواشناسی استان رگبار متوسط تا سنگین، رعد و برق و تگرگ همراه با آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه های فصلی امروز و شنبه برای بیشتر نقاط این استان پیش بینی می شود.

 با توجه به ماهیت این سامانه بارشی که همراه با جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی است مردم از تردد در حاشیه رودخانه های خودداری کنند.

مسافران در برف و کولاک غرب گرفتار شدند

خبرگزاری صدا و سیما نوشت: مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه آخرین اطلاعات امدادرسانی‌های ۴۸ ساعت گذشته را اعلام کرد.

آرش لهونی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه، آخرین اطلاعات امدادرسانی‌های ۴۸ ساعت گذشته را اعلام کرد و گفت: در پی بارش سنگین برف در محورهای استان کرمانشاه ۱۷۳ خودرو گرفتار شده در برف و کولاک امداد رسانی شدند. 

وی افزود: ۱۷۳ خودرو و ۵۶۸ مسافر گرفتار شده در برف و کولاک با کمک نیروهای امدادی از محاصره برف نجات یافتند . 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه  با بیان اینکه  ۲ خانواده در پایگاه شاهو روانسر  که در برف و سرما مانده بودند اسکان داده شدند گفت: بیشترین محورهای برفگیر در استان کرمانشاه دالاهو_سرمیل، روانسر_کامیاران؛ روانسر_جوانرود؛ ثلاث باباجانی _شیخ صله؛ جوانرود_پاوه؛ ثلاث باباجانی_جوانرود ؛سه راهی باینگان_پاوه  بودند. 

آرش لهونی با بیان اینکه نیروهای امدادی  پرندگان را نیز در این سرمای سخت فراموش نکردند گفت:پیدا کردن غذا برای پرندگان در زمستان‌های سرد و برفی بسیار سخت و مشکل می‌شود که اعضای جوانان هلال احمر شهرستان‌های درگیر برف در اقدامی زیبا و خداپسندانه برای پرنده‌ها دانه ریخته تا از آن تغذیه کنند. 

وی بیان کرد:زمستان‌های برفی و یخی که روزها کوتاه و شب‌ها سرد و طولانی است در واقع روزهای سختی برای پرندگان محسوب می‌شود پس بیاییم در این فصل از سال بیشتر از فصول دیگر با پرندگان رفتار مهربان تری داشته باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین