کد خبر: ۵۷۸۰۶۷
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۴

«بالش‌ها» جای کلاه‌قرمزی آمده‌اند

بعد از خروج کلاه‌قرمزی از کنداکتور پخش عید تلویزیون، نام جانشین این کار هم مشخص شده. کاری از مجری نام‌آشنا، داریوش فرضیایی یا همان عموپورنگ خودمان به نام بالش‌ها.
آفتاب‌‌نیوز :
 دیروز رسانه‌ها یک‌بار دیگر - مثل تمام دو - سه سال اخیر - خبر از منتفی‌شدن تولید مجموعه کلاه‌قرمزی در تعطیلات نوروز دادند. اتفاقی که همه ساله چند هفته مانده به عید رسانه‌ای می‌شود و هواداران این کاراکتر دوست‌داشتنی را با کار انجام‌شده مواجه می‌کند. امسال اما رسانه‌ها کمی زودتر از همیشه این خبر را منتشر کردند و البته با این توضیح که بعد از خروج کلاه‌قرمزی از کنداکتور پخش عید تلویزیون، نام جانشین این کار هم مشخص شده. کاری از مجری نام‌آشنا، داریوش فرضیایی یا همان عموپورنگ خودمان به نام بالش‌ها که قرار است در روزهای عید در باکس ساعت ٨ تا ٩ شب شبکه دو قرار بگیرد.

بالش‌ها سریالی ۱۵ قسمتی از تیم عموپورنگ، مسلم آقاجان‌زاده و احمد درویشعلی‌پور است که اول‌بار از شبکه نمایش خانگی عرضه شد. سریالی که در زمان انتشار با استقبال خوبی از سوی کودکان و خانواده‌ها مواجه شد؛ اما در حال حاضر اعلام خبر جایگزینی آن با کلاه‌قرمزی، بالش‌ها را در موقعیت دشواری قرار می‌دهد. اول این‌که اعلام خبر به این شکل که چون کلاه‌قرمزی به عید ۹۸ نمی‌رسد، بنابراین شبکه دو به جایش سریال بالش‌ها را خریده است؛ نوعی فضای منفی پیرامون بالش‌ها می‌دمد و به این دلیل که درگیری‌های همه‌ساله کلاه‌قرمزی با مدیران شبکه این برنامه را در جایگاه مظلوم نشانده، بنابراین جایگزینی بالش‌ها با این مظلوم در واقع آن را در موضع منفی قرار می‌دهد. فارغ از این مسائل اما این‌که سریالی کودکانه بتواند در روزهای نوروز آنتن را در اختیار خود گرفته و موفق شود، کار دشواری است. کاری که البته عوامل برنامه خودشان نیز از دشواری‌های آن آگاهی دارند. مسلم آقاجان‌زاده که تهیه‌کننده بالش‌هاست، در گفت‌وگویی که با «شهروند» داشت، درباره بالش‌ها، جایگزینی آن با کلاه‌قرمزی، دشواری‌های پیش‌روی بالش‌ها و هر آن‌چه می‌خواهید از این سریال بدانید، حرف زده است.

ظاهراً قرار شده برنامه‌تان در کنداکتور تعطیلات نوروز تنها سریال کودکانه شبکه دو شود.

درست است؛ بالش‌ها را می‌گوئید دیگر؟

بله. رسانه‌ها اعلام کردند که امسال هم سریال کلاه‌قرمزی منتفی شده و قرار شده که بالش‌ها روی آنتن برود.

البته داستان کمی با این روایت شما فرق دارد. ما جای کلاه‌قرمزی را در کنداکتور نوروز نگرفته‌ایم، بلکه جای خودمان را داریم.

ولی به هر حال هر شبکه‌ای ظرفیت محدودی برای سریال‌های کودک دارد و وقتی قرار می‌شود در عید بالش‌ها پخش شود، به این معناست که دیگر قرار نیست که کلاه‌قرمزی روی آنتن برود دیگر...

شاید در این زمینه حق با شما باشد، اما این جور گفتن این مسأله چندان نمی‌تواند به نفع ما باشد. حقیقتش در این‌که کلاه‌قرمزی پخش شود یا نشود، ما تقصیری نداریم، نقشی هم نداریم. بگذریم از این‌که اصلاً جنس مخاطبان ما کاملاً با آن برنامه متفاوت است. بالش‌ها یک سریال کودکانه است، اما کلاه‌قرمزی را بیش از این‌که بشود یک سریال کودکانه نامید، کاری است که بر نوستالژی جمعی چند نسل بنا شده.

بالاخره قرار شده شما باکس ساعت ٨ تا ٩ شب را داشته باشید دیگر. نه؟

درست است، ولی این‌گونه نبوده که بگویند ما شما را جای کلاه‌قرمزی می‌خواهیم.

پس ماجرا چیست؟

سریال ما، سریال موفقی بود و مدیران تلویزیون هم این را می‌دانند و از خود برنامه هم خوششان آمده. بنابراین قرار شده که یک‌ساعت پخش مناسب به ما اختصاص دهند و در باکس نوروز هم این ساعت جزو ساعت‌های خوب است. ما نمی‌خواستیم با پخش در ساعت سه یا چهار بعدازظهر به‌دست خودمان بخشی از تماشاگران بالقوه سریال را از دست بدهیم.

جناب آقاجان‌زاده این همان سریالی نیست که چند ماه پیش در شبکه نمایش خانگی عرضه شد؟

چرا.

این که برنامه‌ای، اول در شبکه نمایش خانگی منتشر شود و بعد تلویزیون بیاید آن را در بهترین زمان کنداکتورش پخش کند، به نظرتان اتفاق نرمالی است؟

نمی‌خواهم به این پرسش شما پاسخی دهم که مثل حکم صادر کردن باشد. شاید یک ماجرا در ظاهر یک جلوه‌ای داشته باشد، اما در باطن قضیه حکایت کاملاً متفاوت است. حقیقت این است که وقتی ما در شبکه خانگی پخش شدیم، با این‌که استقبال خوبی از کار شد، ولی به هر حال نمی‌توان این را انکار کرد که شمار بینندگان یک کار در شبکه نمایش خانگی قابل مقایسه با تلویزیون نیست و مثلاً همین بالش‌ها را شاید بیش از یک‌میلیون نفر ندیده باشند.

ولی آن موقع می‌گفتند که استقبال خوبی از بالش‌ها شده...

درست است اما من منظورم ظرفیت‌های هر مدیوم بود، وگرنه از کار ما استقبال خوبی به عمل آمد و حتی در بدترین هفته‌ها هم از رده دوم پرفروش‌ترین‌های شبکه خانگی پایین نیامدیم. جالب این‌که رسانه‌ها نیز از بالش‌ها استقبال خوبی کردند و حالا دلیل این شیطنت‌ها را در رسانه‌ای که اول‌بار این خبر را منتشر کرد، نمی‌فهمم.

منظورتان کدام شیطنت‌هاست؟

این‌که آن رسانه محترم شیطنت کرده، گفته ما جای کلاه‌قرمزی می‌آییم، این‌که گفته از کار ما در شبکه نمایش خانگی استقبال خوبی نشد یا این که نوشته کار ما به دلیل بدآموزی مورد انتقاد قرار گرفته بود.

ولی من خودم تمام قسمت‌های بالش‌ها را دیده‌ام و بدآموزی ندیده‌ام.

نه‌تنها شما بلکه هیچ‌کس دیگری متوجه بدآموزی در آن سریال نشده است. اصلاً ادعای ما هیچ؛ شما بروید به پیج اینستاگرام ما، اگر فقط یک کامنت درباره بدآموزی در سریال بالش‌ها وجود داشته باشد، من حرفم را پس می‌گیرم. اصلاً تلویزیون با قواعد سخت‌گیرانه‌ای که در مسائل و موارد اخلاقی دارد، مگر می‌آید کاری را که بدآموزی دارد، خریداری کند؟

بگذریم؛ فکر می‌کنید بالش‌ها رضایت تماشاگران را جلب خواهد کرد؟

قطعاً. ما در شبکه نمایش خانگی بازخوردهای خوبی گرفتیم و هر هفته پرفروش بودیم. در رسانه‌ها نیز از کارمان استقبال شده بود. گذشته از این، خودمان هم می‌دانیم که کارمان کیفیت بالایی دارد و در واقع اولین سریال کودک هستیم که کار را جدی گرفته و استانداردهای یک تولید خوب را رعایت کردیم. تازه؛ وقتی با آن نمایش محدود نمایش خانگی، وقتی با آن تماشاگران محدودتر در قیاس با تلویزیون، یک سریال به جایی می‌رسد که حتی عروسک‌هایش نیز به بازار می‌آید و از آنها هم استقبال می‌شود، چه تعبیر دیگری جز موفقیت می‌توان از این اتفاق داشت؟

منبع: روزنامه شهروند
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین