کد خبر: ۵۷۸۱۹۷
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳

حسن یزدانی قهرمان جام دان‌کلوف شد/ برنز رضا یزدانی پس از دو سال و نیم دوری

نماینده وزن ۸۶ کیلوگرم ایران مدال طلای رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام دان‌کلوف در بلغارستان را از آن خود کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
در جریان رقابت‌های روز پایانی کشتی آزاد جام دان‌کلوف در بلغارستان، حسن یزدانی نماینده وزن ۸۶ کیلوگرم ایران و دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک در دیدار فینال به مصاف علی شعبان‌اف از بلاروس رفت و در پایان با نتیجه ۱۶ بر ۵ به برتری رسید و مدال طلای این رقابت‌ها را از آن خود کرد. یزدانی تمام مسابقات خود را با پیروزی ۱۰ اختلاف امتیاز به پایان رساند.

حسن یزدانی پیش از این و در جریان دیدارهای مقدماتی که روز گذشته (شنبه) برگزار شد، ابتدا ۱۱ بر صفر مقابل ابونادراز لبنان پیروز شد و در دومین مبارزه خود نیز آخمد ماگامایف از بلغارستان را در همان تایم نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر شکست داد و راهی مرحله یک هشتم نهایی شد. وی در این مرحله مقابل عظمت دولت بیکوف از قزاقستان به روی تشک رفت و در دو دقیقه و ۶ ثانیه به برتری ضربه فنی ۱۰ بر صفر رسید. او در یک چهارم نهایی نیز در مصاف با روسلان عبدالله یف از روسیه در دو دقیقه و ۲۰ ثانیه به برتری ۱۱ بر صفر رسید. یزدانی در نیمه نهایی نیز بوریس ماکوئف نایب قهرمان سال ۲۰۱۷ جهان از اسلواکی را ۱۱ بر یک شکست داد و فینالیست شد.

همچنین رضا یزدانی دارنده ۲ مدال طلا و ۲ برنز جهان در دیدار رده بندی وزن ۹۷ کیلوگرم به مصاف ایگور اوسیانیکوف از روسیه رفت و در پایان با نتیجه ۸ بر ۴ به برتری رسید و در نخستین تجربه بین المللی خود پس از ۲ سال و نیم دوری از میادین به مدال برنز جام دان کلوف که جزو سیستم رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی است، دست یافت.


یزدانی پیش از این و در دور مقدماتی که روز گذشته برگزار شد، پس از برتری ۱۰ بر ۶ مقابل روآنو کشتی‌گیر کوبایی‌الاصل ایتالیا، در دومین مبارزه برابرماگومدگاژی نوروف از مقدونیه در حالی‌که ۱۱ بر ۲ پیش بود با ضربه فنی به پیروزی رسید و راهی دور بعد شد. وی در سومین مبارزه و در یک چهارم نهایی نیز در یک مبارزه برتر با نتیجه ۹ بر یک فاتح یاشارلی از ترکیه را از پیش رو برداشت و راهی نیمه نهایی شد اما در این مرحله مقابل والری آندریتسف نایب قهرمان المپیک ۲۰۱۲ لندن از اوکراین رفت و در یک کشتی نزدیک ۵ بر ۴ شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد.

رضا یزدانی در وزن ۹۷ کیلوگرم و پرویز هادی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم ۲ نماینده دیگر ایران در این رقابت‌ها هستند که تا دقایقی دیگر به ترتیب برای کسب مدال‌های برنز و طلا به مصاف حریفانشان می‌روند.

مصطفی حسین‌خانی دیگر نماینده ایران در این رقابت‌ها بود که به عنوانی بهتر از پنجمی در وزن ۷۴ کیلوگرم نرسید.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین