کد خبر: ۵۷۸۳۷۲
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۳

مدیرکل تنظیم بازار: مرغ را گران‌تر از ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان نخرید

مدیرکل تنظیم بازار و ذخایر راهبردی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار هر کیلوگرم گوشت مرغ باید حداکثر ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت داشته باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
مسعود بصیری اظهار کرد: قیمت مصوب برای هر کیلوگرم گوشت مرغ بر اساس آخرین مصوبه ستاد تنظیم بازار ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است، بنابراین مردم به هنگام مشاهده گرانفروشی و سودجویی فروشندگان آن را به دستگاه‌های نظارتی همچون سامانه ۱۲۴ سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، سازمان تعزیرات حکومتی و دیگر متولیان نظارت بر بازار، گزارش دهند تا با آن‌ها برخورد شود.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی تنها وظیفه تأمین این اقلام را بر عهده دارد و ناظران این دستگاه‌ها وظیفه کنترل قیمت‌ها را بر عهده دارند چرا که قیمت‌ها مصوب کارگروه ستاد تنظیم بازار بوده و ابلاغ شده است؛ بنابراین همه وظیفه دارند آن را اجرا کنند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، تأمین، توزیع، تنظیم بازار و ذخایر راهبردی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه هیچ مشکلی در زمینه تأمین کالا برای تنظیم بازار وجود ندارد، ادامه داد: ظرفیت تولید سه میلیون تن گوشت مرغ در کشور وجود دارد و در این میان به حدود دو میلیون تن از این محصول پروتئینی برای تأمین نیاز داخلی نیاز داریم.

بصیری تصریح کرد: نوسانات ارزی و مشکلات ناشی از تحریم‌های اخیر سبب شد تا مدتی در نقل و انتقال ارز به مشکل برخورد کنیم اما هم‌اکنون این مسئله تا حد بسیاری برطرف و روند کاهش قیمت مرغ آغاز شده است. بنابراین امیدواریم تا پس از تعطیلات نوروزی کاهش قیمت ادامه داشته باشد و در آن زمان به نقطه مطلوب خود برسد. اخیراً ستاد تنظیم بازار حجمی را برای واردات گوشت مرغ تعیین کرده تا از این محل نیز بتواند بازار را بهتر کنترل کند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین