کد خبر: ۵۷۸۸۲۴
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴

سرلشکر جعفری: کاهش 36 درصدی خط فقر/ مردم‌داری ویژگی اصلی سپاه است

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مردم داری و مردم یاری یکی از ویژگی‌های اصلی سپاه است و این ارگان نظامی در کنار ایجاد آمادگی دفاعی این دو مهم را محور اصلی فعالیت‌های خود می داند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرلشکر محمدعلی جعفری چهارشنبه در آیین اهدای یک هزار جهیزیه به زوج های جوان در شیراز اضافه کرد: سیاست راهبردی و انتظاری که از سپاه و بسیج در جامعه وجود دارد ایجاد رضایت حداکثری مردم است.

وی بیان کرد: این سازمان تلاش های مختلفی را انجام داده که البته علاوه بر تامین امنیت،نگاهی هم به توسعه فعالیت های اجتماعی و محرومیت زدایی و خدمت به مردم داشته است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: کمک به توسعه جامعه، ازدواج آسان و تامین جهیزیه از جمله برنامه‌هایی است که برای قشر آسیب پذیر جامعه انجام شده است و سپاه در استان فارس توانسته با جذب مشارکت های درون استانی نقش موفقی در ارائه خدمت رسانی به مردم داشته باشد.

جعفری استان فارس را استانی موفق در جذب مشارکت های مردمی دانست و افزود: در زمینه تامین اعتبار فعالیت های اجتماعی بودجه های متمرکزی در نظر گرفته شده که بیشتر به استان هایی تخصیص داده می‌شود که بتوانند مشارکت های مردمی و استانی را جذب کنند.

او همچنین درباره فعالیت های اقتصاد مقاومتی بیان کرد: بیش از یک هزار و 600 پروژه عمرانی در استان فارس افتتاح خواهد شد که از 40 هزار پروژه اقتصاد مقاومتی فعال در کشور سهم استان فارس باید در این حوزه افزایش یابد.

جعفری اضافه کرد: برای کاهش محرومیت در جامعه باید علاوه بر بسیج و سپاه ، دستگاه های اجرایی و استانداری نیز حمایت ویژه ای انجام دهند تا شاهد از بین رفتن چهره محرومیت از جامعه باشیم.

کاهش 36 درصدی خط فقر
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این که خط فقر 36 درصد کاهش یافته است عنوان کرد: قبل از انقلاب بیش از 46درصد مردم زیر خط فقر بودند یعنی بیش از نیمی از جمعیت ایران در آن زمان اما اکنون خط فقر به 10 درصد رسیده است و علاوه بر آن نیز جمعیت رشد قابل توجهی داشته است.

جعفری اظهار داشت: دشمن جنگ اقتصادی را در پیش گرفته است پس بایستی بیشتر از گذشته به مناطق محروم توجه شود تا مشکلات اقتصادی نتواند ضربه ای به خانواده های حساس وارد کند.
وی بیان کرد: چهل سال از انقلاب گذشته است و شتاب پیشرفت در ایران بسیار زیاد است و نسبت به خیلی از کشورهای اروپایی توانستیم رشد قابل توجهی داشته باشیم.

ایرنا 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین