کد خبر: ۵۷۸۸۷۴
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۷

حمله به شرکت خصوصی ساختمانی در افغانستان/ ۲۱ کشته

. در این حمله هر دو عامل انتحاری کشته و سه تن دیگر از مهاجمین نیز از طرف نیروهای امنیتی افغانستان از پا درآمدند.
آفتاب‌‌نیوز :
در حمله  به یک شرکت ساختمانی در ولایت ننگرهار، واقع در شرق افغانستان، ۱۶ کارگر کشته و ۹ نفر زخمی شدند. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله انتحاری را برعهده نگرفته است. در این حمله پنج نفر از مهاجمان نیز کشته شدند.
    
خبرگزاری آلمان روز چهارشنبه ۱۵ اسفند (۶ مارس) به نقل از عطاالله خوگانی، سخنگوی والی ننگرهار خبر داد که در حمله به یک شرکت خصوصی ساختمانی ۱۶ تن از کارگران این شرکت کشته و بیش از ۹ نفر نیز زخمی شدند. در این حمله هر دو عامل انتحاری کشته و سه تن دیگر از مهاجمین نیز از طرف نیروهای امنیتی افغانستان از پا درآمدند.

درگیری نظامی بین مهاجمان و نیروهای انتظامی بیش از شش ساعت طول کشید.

شرکت خصوصی ساختمانی در دو کیلومتری میدان هوایی شهر جلال‌آباد مرکز ولایت ننگرهار قرار دارد. در این میدان هوایی نیروهای آمریکایی مستقر هستند. گفته می‌شود که این شرکت خصوصی ساختمانی نیز متعلق به آمریکایی‌ها است.

به گفته سخنگوی والی ننگرهار عملیات پاکسازی محل از وجود مهاجمان و خودروهای جاسازی شده از بمب هنوز ادامه دارد.

هیچ گروهی تاکنون مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است.

در ولایت ننگرهار علاوه بر گروه طالبان نیروهای داعش نیز فعالیت می‌کنند و در مناطق مختلفی حضور دارند.

طبق گزارشی که سازمان ملل متحد منتشر کرده در سال ۲۰۱۸ بیش از ۳۸۰۰ نفر غیرنظامی در افغانستان کشته شده و در مقایسه با سال ۲۰۱۷ تعداد قربانیان حدود ۱۱ درصد بیشتر بوده است.

ایالات متحده آمریکا در تابستان سال پیش مذاکره مستقیم با گروه طالبان را آغاز کرده است تا به جنگ ۱۷ ساله در این کشور پایان بخشد.

در حال حاضر آمریکا و گروه طالبان به طور مستقیم در دوحه، پایتخت قطر، مذاکره می‌کنند تا شاید مشکلات خود را حل و فصل کنند. طرفین تاکنون شش بار ملاقات کردهاند.

آخرین بار هیئت مذاکره‌کننده طالبان و نمایندگان ایالات متحده آمریکا روز دوشنبه چهارم مارس در دوحه ملاقات کردند و هنوز این مذاکره ادامه دارد.  

منبع: دویچه وله
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین