کد خبر: ۵۷۸۹۳۶
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۳:۴۳

حضور زن مرموز در محاکمه هدایتی!

هدایتی گفت: «اگر من کارشناسان را دیدم یا در دفتر خودم دیدم من را اعدام کنید. نوشتند آقای ‏موسوی‌نژاد با شهردار وقت جهرم از ما چک سفید امضا گرفته و جعل کرده ‏است. ایشان می‌فرمایند چرا این چند کارشناس احضار نشده‌اند که باید بگویم ٥ ‏کارشناس دیگر که هستند، می‌توانید از آنها بپرسید‎.»
آفتاب‌‌نیوز :
دومین جلسه دادگاه حسین هدایتی و متهمان بانک سرمایه روز سه شنبه به ‏اتهام پولشویی برگزار شد؛ جلسه‌ای که حاشیه‌هایی هم به همراه داشت؛ از ‏صحبت‌های عجیب منسوب به هدایتی گرفته تا حضور زنی با پوششی نامتعارف ‏در دادگاه. اما اگر بخواهیم به کم و کیف آن‌چه در دادگاه گذشت بپردازیم، باید ‏گفت وکیل مدافع حسین هدایتی در این جلسه از دادگاه اتهام پولشویی موکلش را ‏رد کرد و گفت: «در این پرونده اساسا پول از بانک خارج شده و نمی‌تواند ‏مصداق پولشویی باشد.»

در ادامه قهرمانی، نماینده دادستان نیز با بیان این‌که ‌‏«آقای هدایتی در جلسه قبل گفت که کلیه موارد مربوط به موسوی‌نژاد است و ‏ایشان از پول تسهیلات استفاده کرده که درست نیست و از ۸ شرکت ۵ شرکت ‏با مشارکت موسوی‌نژاد بوده است.»

در ادامه حسین هدایتی با حضور در ‏جایگاه و قرائت بندهایی از کیفرخواست خطاب به قاضی گفت: «شما این ‏کیفرخواست را قبول دارید؟ آقای موسوی‌نژاد می‌گویند که صلح‌نامه را همان ‏روز باطل کردید، من مدارکی را به شما -آقای قاضی- نشان می‌دهم که ایشان ‏این کار را نکردند و هفته آینده مفصلا راجع به آن توضیح می‌دهم.» ‌‎ ‎

هدایتی گفت: «اگر من کارشناسان را دیدم یا در دفتر خودم دیدم من را اعدام کنید. نوشتند آقای ‏موسوی‌نژاد با شهردار وقت جهرم از ما چک سفید امضا گرفته و جعل کرده ‏است. ایشان می‌فرمایند چرا این چند کارشناس احضار نشده‌اند که باید بگویم ٥ ‏کارشناس دیگر که هستند، می‌توانید از آنها بپرسید‎.»

وی افزود: «کارگران شریف و ‏زحمتکش نورد لوله در زمان مدیریت آقای مهریزی حتی یک بار هم اعتصاب ‏نکردند و من چه کسی هستم که بخواهم فالوورهایم را دعوت به اغتشاش کنم؟» ‏

وی گفت: «ایشان (موسوی‌نژاد) گفتند که ٣٢‌میلیارد پروژه‌های کارسان و لیان ‏کارشناسی شده و بعد از کارشناسی به شما تسهیلات داده شده، چرا سخن کذب ‏می‌گویید؟ من چندین‌سال است که در تهران ساختمان‌سازی می‌کنم و تماما هم به ‏نام خودم هم بوده و رئیس دارایی هم در جریان هستند، کسی که این همه ملک ‏در تهران می‌سازد عرضه ندارد یک ملکی را در جهرم بخرد؟»

هدایتی با اشاره ‏موضوع ضرب و شتم موسوی‌نژاد که در دفاعیاتش مطرح کرده بود، گفت:«تمام ‏مردم شریف ایران من را می‌شناسند. من صدایم را هم بلند نمی‌کنم حالا بیایم یک ‏نفر را بکشم؟ چه سودی کشتن یک نفر برای من دارد؟ این چه حرفی است که ‏می‌زنید؟ هنوز ٣٠‌میلیارد تومان سپرده در شعبه فرمان بانک ثامن موجود است ‏چرا می‌گویید که ٣ ماه بعد آن را بردیم؟ من گردنم از مو برای تسویه حساب ‏نازک‌تر است.»

قاضی گفت که در مورد بحث شالیزارها توضیح بدهید که هدایتی ‏پاسخ داد: «ما به شوخی بحث شالیزارها را گفتیم، املاک تهران و لواسان را ‏برای تأمین اعلام کردیم. من قول می‌دهم اگر قرار بر رد مال من شد، با فروش ‏املاکم یا نقدا در املاک تهران نه در شالیزارهای برنج بالاخره رد مال خواهم ‏کرد‎.»

ناگفته نماند که در حاشیه این جلسه حضور یک خانم با پوشاندن چهره خود ‏و دستکش، ماسک و عینک در دادگاه توجه عکاسان و دیگران را به خود جلب ‏کرده بود. ساعاتی بعد از پایان این جلسه دادگاه، بنابر اعلام رسانه‌ها یکی ‏از متهمان پرونده بانک سرمایه فرار کرد.

این خبر را رئیس شعبه سوم دادگاه ‏ویژه مفاسد اقتصادی اعلام کرد. وی در ادامه گفته بود که «با توجه به فرار آقای ‏یقنینی به خارج از کشور، وثیقه ایشان به مبلغ ۵‌میلیارد تومان ضبط شد و ‏متهمان دیگر بدانند که عدم حضورشان در دادگاه به معنی ضبط وثایقشان است ‏که اکثرا متعلق به خانواده هدایتی است و آنها نیز ضبط می‌شوند.»

همچنین ‏قاضی دادگاه ختم جلسه دیروز را اعلام و جلسه بعدی دادگاه را روز یکشنبه ۱۹ ‏اسفندماه اعلام کرد.‏

منبع: شهروند
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین