کد خبر: ۵۷۹۰۴۲
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱

اروپا طرح افزودن عربستان به فهرست پولشویی را رد کرد

فهرست کمیسیون اروپا علاوه بر پاناما و نیجریه، عربستان را نیز به فهرست کشورهایی اضافه کرده بود که به زعم این اتحادیه، از طریق پولشویی به تروریسم بین‌المللی کمک می‌کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع آگاه خبر داد که کشورهای عضو اتحادیه اروپا به اتفاق آرا با طرح افزودن عربستان سعودی به فهرست سیاه پولشویی این اتحادیه مخالفت کردند.

نمایندگان اعضاء در رای گیری چهارشنبه خود، فهرست پیشنهادی کمیسیون اروپا را وتو کردند.

نتیجه این رای گیری قرار است در نشست روز پنج شنبه وزیران کشور عضو اتحادیه اروپا تایید و اعلام رسمی شود.

فهرست کمیسیون اروپا علاوه بر پاناما و نیجریه، عربستان را نیز به فهرست کشورهایی اضافه کرده بود که به زعم این اتحادیه، از طریق پولشویی به تروریسم بین‌المللی کمک می‌کنند.

در پیش نویس بیانیه وزیران کشور اروپا آمده است که آنچه موجب رد فهرست شده، «نبود شفافیت» در فرآیند انتخاب کشورها بوده است.

با این وجود، خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع خبری خود نوشته است که آمریکا در هفته‌های گذشته، اروپا را به شدت برای کنار گذاشتن این فهرست تحت فشار گذاشته بود.

پیشتر خبرگزاری رویترز نیز گزارش داده بود که اکثریت کشورهای این اتحادیه پس از دریافت نامه‌ای از جانب «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی، تصمیم به رد فهرست پیشنهادی گرفتند.

وی در این نامه، افزودن ریاض به فهرست سیاه اروپا را مانعی در مسیر همکاری‌های دو طرف در حوزه تجارت و سرمایه‌گذاری دانسته بود.

ورود ریاض به این فهرست گرچه تحریمی با خود به دنبال نداشت، اما بانک‌های اروپایی را ملزم می‌ساخت که در ارتباط با مشتریان عربستانی خود احتیاط بیشتری به خرج داده و قوانین سخت‌گیرانه‌تری را اعمال کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین