کد خبر: ۵۷۹۲۳۱
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷

معاون اردوغان: اس۴۰۰ و پاتریوت را می‌خریم/ عملیات شبانه و ناگهانی در شرق فرات

معاون رئیس جمهوری ترکیه با تأکید بر خرید هر ۲ سامانه موشکی اس۴۰۰ و پاتریوت گفت: درصورت هرگونه تهدیدی می‌توانیم شبانه و ناگهانی عملیات انجام دهیم.
آفتاب‌‌نیوز :
فواد اوکتای معاون رئیس جمهوری ترکیه با حضور در خبرگزاری آناتولی در آنکارا با تاکید بر اینکه ترکیه در تصمیم‌گیری تنها منافع را در نظر می‌گیرد، گفت: اینکه سامانه اس -۴۰۰ را خریداری کردیم بدین معنی نیست که سامانه موشکی پاتریوت را نمی خریم.

معاون رئیس جمهوری ترکیه تأکید کرد: ما به این سامانه‌ها نیاز داریم و اگر شرایط ما پذیرفته شود بر سر میز مذاکره خواهیم نشست.

وی در پاسخ به سوالی درباره زمان تحویل سامانه موشکی اس -۴۰۰ از روسیه به ترکیه گفت: قصد داریم نخستین فرآیند تحویل اس -۴۰۰ را در ماه جولای سال جاری میلادی انجام دهیم.

اوکتای در این زمینه افزود: اگر ترکیه بر سر موضوعی قراردادی منعقد کرده باشد، اقدام لازم را انجام می‌دهد. ما در مورد هیچ مسئله‌ای لجبازی نمی‌کنیم.

معاون اردوغان بی‌اشاره به حضور نظامیان کشورش در خاک سوریه بدون کسب مجوز از دولت قانونی دمشق و بر خلاف قوانین بین المللی در ادامه افزود: هر لحظه آماده انجام عملیات در شرق فرات هستیم. اقدامات لازم را انجام خواهیم داد. استقرار تروریست‌ها در این منطقه و ایجاد خطر برای ترکیه را نمی‌پذیریم. اجازه هیچ اقدامی علیه امنیت ترکیه را نخواهیم داد. درصورت هرگونه تهدیدی می‌توانیم شبانه و ناگهانی عملیات انجام دهیم. این امر شامل منبج نیز می‌شود.

او در ادامه افزود: ۲۳ هزار تریلی حامل سلاح‌های سنگین که آمریکا بصورت رایگان ارسال می‌کند، به کجا می‌رود؟ آیا این سلاح‌ها تهدیدی برای ترکیه ایجاد نخواهند کرد؟

مهر 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین