کد خبر: ۵۷۹۲۳۲
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸

واکنش کره‌شمالی به رزمایش مشترک نظامی آمریکا و کره‌جنوبی

خبرگزاری رسمی کره شمالی از واکنش این کشور به رزمایش مشترک نظامی آمریکا و کره‌جنوبی خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از خبرگزاری رسمی کره شمالی «کی‌سی‌ان‌ای»، دولت کره شمالی با صدور بیانیه‌ای اقدام آمریکا در برگزاری رزمایش مشترک نظامی با کره جنوبی در شبه‌جزیره کُره را نقض سازش میان پیونگ‌یانگ و واشنگتن دانست.

بر اساس این بیانیه، پیونگ‌یانگ رزمایش موسوم به «دانگ مائنگ» را به منزله نقض آشکار توافق حاصل شده در دیدار سران کره شمالی و آمریکا درباره توقف مانورهای مشترک نظامی ایالات متحده با کره جنوبی می‌داند.

در این بیانیه تصریح شده است: این اقدام را به عنوان به چالش کشیدن اهداف و انتظارات تمام مردم کره و جامعه بین‌المللی درباره برقراری صلح و ثبات در شبه‌جزیره کره ارزیابی می‌کنیم.

گفتنی است وزارت دفاع آمریکا هفته گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که در گفتگوی تلفنی پاتریک شاناهان سرپرست این وزارتخانه و جیونگ کیونگ دو وزیر دفاع کره جنوبی تصمیم گرفته شده تا رزمایش‌های نظامی مشترک «کی ریزالو» و «فول ایگل» لغو شوند.

مقامات نظامی ۲ کشور بر این اساس تصمیم گرفتند که به جای این رزمایش‌های بزرگ، در مقایس کوچک‌تر مانور مشترک «دانگ مائنگ» را برگزار کنند.

پس از دیدار دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در ویتنام ادعای لغو رزمایش مشترک دو کشور مطرح شده بود.

رزمایش «فول ایگل» از سال ۲۰۰۱ هر ساله در بهار برگزار می‌شود. رزمایش «کی ریزالو» نیز از سال ۱۹۶۷ با هدف حمایت از کره جنوبی در صورت وقوع جنگ احتمالی در شبه جزیره کره برگزار می‌شود. این مانور که از سال ۲۰۰۱ همراه با رزمایش فول ایگل برگزار می‌شود، تمرین اعزام نیروهای آمریکایی به شبه جزیره کره را دربردارد.

مهر 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین