کد خبر: ۵۷۹۲۴۵
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸

فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب کشور/ بارش برف و باران در نیمه شمالی

کارشناس سازمان هواشناسی از ورود و فعالیت سامانه بارشی به نواحی شمال غرب کشور خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
امیر سرکرده با اعلام این خبر گفت: امروز جمعه با ورود سامانه بارشی از نواحی شمال غرب کشور ، بارش برف و باران در شهر‌های غرب و شمال غرب انتظار می‌رود.

وی افزود: امروز پیش‌بینی می‌شود همچنان این سامانه در نواحی غربی، مرکزی و شمال کشور به فعالیت بارشی خود ادامه دهد.

کارشناس هواشناسی گفت: امروز پیش بینی می‌شود برای استان‌های آذربایجان غربی و شرقی و اردبیل، بارش برف و باران داشته باشیم. در استان کردستان، برف و در استان کرمانشاه برف و باران، در استان ایلام هم در نواحی سردسیر بارش برف خواهیم داشت.

سرکرده افزود: در نواحی جنوبی‌تر و گرمسیری بارش‌ها عمدتا به صورت باران خواهد بود و برای استان خوزستان هم بارش را خواهیم داشت.

وی گفت: در استان چهارمحال و بختیاری و کهیگلویه و بویراحمد بارش‌ها به صورت برف است و در نواحی سردسیر برای استان اصفهان هم شرایط برف و باران را داریم.

کارشناس هواشناسی گفت: برای استان‌های همدان، لرستان و مرکزی هم شدت بارش‌ها در این نواحی است و نواحی جنوبی دامنه‌های البرز هم بارش برف همراه می‌شود.

وی افزود: امروز در تهران، قزوین و شمال سمنان هم بارش را داریم و برای سواحل خزر هم گیلان، مازندران و گلستان منتظر بارش هستیم.

سرکرده با ارائه گزارشی در خصوص وضعیت هوای فردا گفت: شدت این سامانه فردا از نواحی غربی کم می‌شود، اما این سامانه وارد نواحی شرقی می‌شود به طوری که فردا باید منتظر بارش در خراسان جنوبی، رضوی و استان یزد باشیم.

وی افزود: پیش بینی می‌شود بارش‌های در نواحی سردسیر فردا به صورت برف باشد.

کارشناس هواشناسی افزود: آب‌های جنوبی کشور خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز، امروز و فردا مواج و طوفانی است و دریای خزر هم همین شرایط را دارد.

سرکرده گفت: این درحالی است که دما هم کاهش پیدا کرده است و کاهش دما تا هشت درجه امروز و فردا در نواحی غربی است.

وی افزود: پس فردا هم کاهش دما در نواحی شرقی است و تهران امروز آسمان ابری دارد و باید منتظر باشیم که دما بیش از سیزده درجه نشود.


ایلنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین