کد خبر: ۵۷۹۳۰۰
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۶

نوبخت: دولت با اختصاص یارانه به تولیدکنندگان از افزایش قیمت دارو پرهیز کند

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه «باید از هرگونه افزایش قیمت در عرضه دارو پرهیز کرد»، گفت: دولت باید با تقویت واحدهای تولیدی داخل و جلوگیری از واردات از هرگونه افزایش قیمت دارو بیش از نُرم هر ساله جلوگیری کند.
آفتاب‌‌نیوز : یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه «باید از هرگونه افزایش قیمت در عرضه دارو پرهیز کرد»، گفت: دولت باید با تقویت واحدهای تولیدی داخل و جلوگیری از واردات از هرگونه افزایش قیمت دارو بیش از نُرم هر ساله جلوگیری کند.

علی نوبخت در گفت‌وگو با ایسنا، در ارزیابی از قیمت دارو در سال آینده گفت: با هر گونه افزایش قیمت دارو برای مردم مخالفم، دولت باید تسهیلات لازم را به تولیدکنندگان اختصاص دهد تا از طریق دادن یارانه از افزایش قیمت دارو جلوگیری کند.

وی با تاکید بر اینکه «نباید مردم متحمل سنگینی افزایش قیمت دارو شوند»، گفت: نباید به مردم داروی گران داد. باید دولت و بیمه‌ها جبران کنند تا مردم و تولید کنندگان متضرر نشوند. کما اینکه وزیر بهداشت هم قول داده افزایش قیمت دارو طبق نُرم هر ساله باشد. قطعاً با این روش پرداختی از جیب مردم برای دارو نخواهد بود.

نماینده تهران توضیح داد: باید مکانیزمی طراحی شود تا با تقویت تولید داخل و جلوگیری از واردات و صرفه جویی، مردم دارو را به قیمت همیشگی بخرند. قطعاً اگر مدیریت منابع صورت گرفته و قانون نظام ارجاع و پزشک خانواده اجرا شود با اعتبارات فعلی هم می‌توان به خوبی شرایط را مدیریت کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین