کد خبر: ۵۷۹۳۷۴
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰

زنان داعشی تهدید به انتقام می‌کنند!

برخی از زنان داعشی خارج شده از آخرین پناهگاه این گروه تروریستی در سوریه در مقابل دوربین خبرنگاران با سر دادن شعارهای معروف داعش به تحسین این گروه تروریستی پرداخته و تهدید به انتقام و "فتوحات جدید" کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
روزنامه ایلاف در گزارشی درباره افراد خارج شده از آخرین پناهگاه داعش در سوریه نوشت: در میان هزاران فردی که از آخرین پناهگاه داعش در شهرک الباغوز سوریه خارج شدند زنان، کودکان و افراد مجروح زیادی وجود دارند و اینگونه به نظر می‌رسد که تندروها آخرین کسانی هستند که از شهرک محاصره شده توسط نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) خارج می‌شوند.

داعشی‌های خارج شده از الباغوز خسته و گرسنه به نظر می‌رسند و از شکست این گروه که سرکرده‌های آن وعده یک "خلافت" گسترده را داده بودند، رنجیده خاطر شده‌اند اما علی‌رغم این موضوع برخی از این افراد حاضر به اقرار به پایان داعش نیستند.

در این میان حدود ۱۰ تن از زنان داعشی خارج شده از آخرین پناهگاه این گروه، به محض مشاهده تجمع خبرنگاران شروع به فریاد زدن کردند، برخی کفش‌های‌شان را در مقابل دوربین خبرنگاران گرفتند و برخی دیگر نیز با سر دادن شعار معروف داعش یعنی؛ "الله اکبر" و "باقیه و تتمدّد" (پایدار، غیر قابل شکست و فراگیر و فاتح) به سمت دوربین‌ها سنگ پرتاب کردند.

یکی از این زنان که در حال انتقال به اردوگاه "الهول" توسط کامیون‌های نیروهای کرد سوریه بود، گفت: «انتقام خواهیم گرفت خارج شدیم اما فتوحات جدیدی در آینده وجود دارد».

زنان داعشی صبح خروج از الباغوز نسبت به سپری کردن شب در فضای باز و بدون پوشش و همچنین توقیف گوشی‌های همراه و وسایل الکترونیکی‌شان توسط نیروهای سوریه دموکراتیک اعتراض کردند.

اما زنان داعشی دیگر نشسته و منتظر حرکت اتوبوس‌ها بودند. در بین آنها "ام محمد" (۴۷ ساله) که اهل الأنبار عراق است حضور داشت و به خبرنگاران گفت: به اذن خداوند منتظر پیروزی خواهیم بود. افراد پست و ترسو خارج شدند و ما نیز خارج شدیم، چراکه باری بر دوش مردان بودیم.

وی درباره محل حضور همسرش نیز گفت: چه زنده باشد و چه مرد، خدا را شکر می‌کنم.

یک زن داعشی عراقی دیگر که نخواست خودش را معرفی کند، تاکید کرد: به اذن خداوند و برخلاف تمایل آنها داعش استوار باقی خواهد ماند. یک داعشی دیگر نیز در این باره گفت که خلافت پایان نخواهد یافت، چرا که در مغز و قلب کودکان و شیرخواره‌ها ثبت شده است.

زنان داعشی زیادی نیز در گفت‌وگو با خبرنگاران تاکید کردند که دوست دارند تا کودکان خود را به سبک داعش تربیت کنند.

این زنان داعشی نقاب به صورتشان زده بودند و چهره آنها قابل مشاهده نبود و یکی از آنها با اشاره به پوشش خودش به یکی از زنان خبرنگار گفت: خدا لعنت کند کسی را که خودش را شبیه مردان کرده است. یک زن دیگر نیز با گرفتن موی زن خبرنگار دیگر خطاب به وی تأکید کرد: "آیا قرآن نخوانده‌ای و بیمی نداری؟"

نارضایتی از بغدادی

این درحالی است که نیروهای سوریه دموکراتیک به خبرنگاران اجازه نمی‌دهند که برای گرفتن مصاحبه به مردان مظنون به همدستی با داعش نزدیک شوند.

در بخش مربوط به مردان تعدادی نشسته بودند و یکی از آنها که به "ابو مریم" (۲۸ ساله) معروف و اهل "طرطوس" سوریه بود، اظهار کرد: خستگی مردم را به خروج واداشت و تمامی آنهایی که در داخل الباغوز هستند قصد خروج از آن را دارند اما می‌ترسند.

وی تاکید کرد که همسر، دو فرزند، خودروها و اموالش را از دست داده است و فقط و فقط می‌خواهد تا از این مکان دور شود.

در کنار ابو مریم "عبدالمنعم ناجیه" نشسته بود و انگشت اتهامش را به سمت ابوبکر بغدادی، سرکرده داعش نشانه گرفته و وی را مسؤول فساد در داعش دانست.

وی در این باره گفت، ابتدا در داعش شریعت الهی اجرا می‌شد اما به مرور ظلم آن را فرا گرفت و سرکرده‌های آن اموال مردم را دزدیده و آنها را رها و فرار کردند و ما تا آنجا که توانستیم در آنجا ماندیم.

طبق گفته ناجیه، تعداد زیادی از سرکرده‌های داعش به ادلب، ترکیه و عراق فرار کرده‌اند.

این مرد داعشی ادامه داد: هیچ‌گاه بغدادی را ندیده‌ام و احتمالا در حال حاضر در عراق باشد. او ما را به کسانی سپرد که ما را رها کرده و رفتند. بغدادی مسؤول این اتفاق است چرا که وی در نظر ما "رهبر" است، بغدادی ما را به چه کسانی سپرد؟

طبق گفته وی، در حال حاضر تنها سرکرده‌های ضعیف داعش در داخل باغوز حضور دارند.

ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین