کد خبر: ۵۷۹۵۱۵
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷

HUAWEI Mate X؛ هم گوشی، هم تبلت+عکس

HUAWEI Mate X دستاوردی بسیار مهم برای هوآوی است که بدون سرمایه‌گذاری سنگین این شرکت در بخش تحقیق‌و‌توسعه میسر نمی‌شد.
آفتاب‌‌نیوز :
HUAWEI Mate X دستاوردی بسیار مهم برای هوآوی است که بدون سرمایه‌گذاری سنگین این شرکت در بخش تحقیق‌و‌توسعه میسر نمی‌شد.  طبق گزارش‌هایی که در این زمینه منتشر شده، شرکت هوآوی در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ چیزی در حدود ۱۳.۵ میلیارد دلار در بخش تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری کرده  است.

در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۹، شرکت هوآوی نخستین گوشی هوشمند تاشو و سازگار با فناوری 5G را با نام HUAWEI Mate X معرفی کرد. این گوشی آخرین مدل از سری گوشی‌های Mate است و تا کنون عناوین متعددی را از طرف رسانه‌ها و انجمن‌های مختلف از آن خود کرده است. 

از ویژگی‌های منحصربه‌فرد گوشی HUAWEI Mate X می‌توان به لولای مکانیکی Falcon Wing Mechanical Hinge، یک تراشه مودم ۷ نانومتری به نام Balong 5000، باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی و فناوری 55W HUAWEI SuperCharge اشاره کرد. برای بدنه این گوشی هم از یک پرداخت کاملا جدید به نام «Interstellar blue» استفاده شده است.

HUAWEI Mate X؛ هم گوشی، هم تبلت+عکس

هم گوشی، هم تبلت

گوشی HUAWEI Mate X از لولای Falcon Wing Mechanical Hinge بهره می‌برد. دلیل این نام‌گذاری هم این است که وقتی این گوشی تاشو باز می‌شود مانند شاهینی است که بال‌هایش را باز می‌کند. این لولا به‌طور کامل با نمایشگر ادغام شده است تا کاربر بتواند به راحتی هرچه تمام‌تر گوشی را باز و بسته کند و بنا به نیاز خود بین حالت‌های گوشی و تبلت جابه‌جا شود. زمانی که HUAWEI Mate X باز می‌شود، به یک تبلت ظریف (با ضخامت ۵.۴ میلیمتر) تبدیل می‌شود که نمایشگری ۸ اینچی دارد و در حالت تاشده، گوشی هوشمندی با نمایشگر فول‌ویو ۶.۶ اینچی است. نمایشگر این گوشی هوشمند بدون حاشیه است و هیچ‌گونه بریدگی ندارد و با این هدف طراحی شده که در حالت تماشای فیلم و بازی، تجربه‌ای فراگیر و مداوم فراهم آورد.

مودمی برای فتح اینترنت

گوشی HUAWEI Mate X از آخرین تراشه چندحالته هوآوی به نام Balong 5000 استفاده می‌کند که در ژانویه ۲۰۱۹ معرفی شده است. تراشه Balong 5000 با فرایند ۷ نانومتری ساخته شده و از فناوری‌های 2G، 3G، 4G و 5G پشتیبانی می‌کند و در ضمن، تاخیر و مصرف انرژیِ حاصل از تبادل داده‌ها بین حالت‌های مختلف را به شکل قابل توجهی کاهش می‌دهد. شرکت هوآوی ادعا می‌کند که سرعت دانلود این تراشه می‌تواند با حداکثر سرعت دانلود در آزمایش‌های صنعت 5G برابری کند و در فرکانس‌های پایین‌تر از ۶ گیگاهرتز، سرعت دانلودی معادل ۴.۶ گیگابیت بر ثانیه ارائه کند. 

باتری‌ برای تمام فصول

در داخل گوشی هوشمند HUAWEI Mate X یک باتری پرظرفیت ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی قرار گرفته است. این گوشی از قابلیت‌های هوش مصنوعی برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی استفاده می‌کند و در نتیجه طول عمر باتری بسیار بالایی در اختیار کاربر می‌گذارد. در حالی که HUAWEI Mate 20 Pro از فناوری 40W HUAWEI SuperCharge بهره می‌برد و می‌تواند ظرف ۳۰ دقیقه ۷۰ درصد شارژ بگیرد، گوشی HUAWEI Mate X به فناوری پیشرفته‌تر 55W HUAWEI SuperCharge مجهز شده که می‌تواند ظرف ۳۰ دقیقه باتری گوشی را ۸۵ درصد شارژ کند.

همکاری هوآوی و لایکا برای ساخت ماژول دوربین

گوشی هوشمند HUAWEI Mate X می‌تواند نمایابی دیجیتال (view finder) در نمایشگر اصلی و نمایشگر ثانوی به نمایش بگذارد تا هم عکاس و هم سوژه عکس بتوانند پیش از ثبت عکس، آن‌چه را که در عکس نهایی ثبت می‌شود، ببینند. این قابلیت جدیدی است که هوآوی توسعه داده و «Mirror Shooting» نامیده می‌شود. در حالتی که HUAWEI Mate X تا شده و به شکل گوشی درآمده، این قابلیت می‌تواند کمک کند تا سوژه عکس نیز مانند خود عکاس در فرایند عکاسی مشارکت خلاقانه داشته باشد. برای مثال، وقتی از یک نفر دیگر می‌خواهید از شما عکس بگیرد، این قابلیت می‌تواند مفید باشد. 

HUAWEI Mate X دستاوردی بسیار مهم برای هوآوی است که بدون سرمایه‌گذاری سنگین این شرکت در بخش تحقیق‌و‌توسعه میسر نمی‌شد.  طبق گزارش‌هایی که در این زمینه منتشر شده، شرکت هوآوی در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ چیزی در حدود ۱۳.۵ میلیارد دلار در بخش تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری کرده تا به پنجمین شرکت جهان از لحاظ سرمایه‌گذاری در بخش تحقیق و توسعه تبدیل شود. همچنین هوآوی اعلام کرده که می‌خواهد ۶۰۰ میلیون دلار دیگر برای تحقیقات در حوزه 5G سرمایه‌گذاری کند. HUAWEI Mate X بخشی از بلندپروازی‌های خلاقانه و فناورانه هوآوی است که آخرین دستاوردها در زمینه‌ی هوش منصوعی، 5G و  نمایشگرهای تاشو را در خود گرد آورده است. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین