کد خبر: ۵۷۹۷۷۴
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۲

احتمال سفر روحانی به دمشق

سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه با اشاره به موفقیت آمیز بودن سفر رئیس جمهور سوریه به تهران از احتمال سفر حسن روحانی به دمشق خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
جواد ترک آبادی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق در گفت‌وگو با پایگاه خبریالعهد در پاسخ به سوالی در رابطه با سفر بشار اسد به تهران و احتمال سفر حسن روحانی به دمشق گفت: مقامات دو کشور ایران و سوریه بطور دائم در ارتباط هستند به نظر من سفر بشار اسد به تهران سفری بسیار موفقیت آمیز بود و نشان دهنده عمق محبت مسئولان ایران نسبت به ملت و دولت سوریه است. در حقیقت ما انتظار داریم که این سفرها و ارتباطات ادامه‌دار باشد و ان شاءاللهسفری که به آن اشاره کردید (سفر روحانی به دمشق) بزودی انجام شود.

وی در رابطه با ایجاد منطقه امن در شمال سوریه گفت: مواضع ما ثابت است، ما حامی تحقق خواسته‌های ملت سوریه هستیم، ملت سوریه حق دارد که از طریق دولت قانونی که ریاست آنرا بشار اسد برعهده دارد سرنوشت خود را رقم بزند. این موضع ثابت ما است و از آن بازنمی‌گردیم.

وی با اشاره به اینکه فرزندان این کشور باید از مشکلات عبور کنند و فردای خود را با دستان خود بسازند افزود: سوریه با پیروزی‌های خود امنیت و ثبات را برای تمام منطقه ایجاد کرد.
 
برخی‌ها از طریق توطئه تلاش کردند تا جنگ‌های داخلی و مذهبی و فرقه‌ای در داخل سوریه ایجاد کنند، آنها این منطقه را که مادر تمدن‌ها است هدف قرار داده بودند اما پیروزی‌هایی که در سوریه محقق شد این دیدگاه شیطانی را از بین برد و توطئه‌های دشمنان شکست خورد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق در پاسخ به سوالی در رابطه تسلیم شدن امت‌های عربی و اسلامی در برابر آمریکا و رژیم صهیونیستی گفت: برخی حکام بر این باورند که با ذلیل کردن خود می‌توانند سلطه گری شأن بر منابع طبیعی کشورها را حفظ کنند، اما آنها نخواهند توانست. امت اسلامی تنها این حکام نیستند. امت اسلامی امتی باعزت است و در قرآن کریم به عنوان بهترین امت توصیف شده است.
 
ما به حق ایمان داریم و هرکس برحق باشد پیروز خواهد شد بنابراین ما خود را پیروز می‌دانیم، ما هیچ گونه ترس و یا نگرانی نداریم و مسیر خود را ادامه می‌دهیم.

ترک آبادی در پایان گفت: ما نه می‌ترسیم و نه نگران هستیم زیرا مواضع خود را بر پایه خواست اشخاص اتخاذ نمی‌کنیم بلکه ما پایبند به یک دیدگاه و عقیده برحق هستیم.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین