کد خبر: ۵۷۹۹۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶

هشدار مطهری درباره تبدیل مجمع به شورای نگهبان دوم: برای آینده کشور خطرناک است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت که طبق قانون مجمع تشخیص مصلحت نظام نمی‌تواند به مصوبه مجلس ایراد بگیرد.
آفتاب‌‌نیوز :
علی مطهری در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) و در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان به مصوبات لایحه بودجه سال ۹۸ در تذکری گفت: یکی از اصلاحاتی که کمیسیون تلفیق در لایحه بودجه اعمال کرده به دنبال ایرادی است که مجمع تشخیص مصلحت نظام گرفته در حالی که ما معتقدیم مجمع نمی‌تواند به مصوبه مجلس ایراد بگیرد و مانند شورای نگهبان بگوید که باید مصوبه را اصلاح کنید.

وی اضافه کرد: مجمع تشخیص می‌تواند در جریان تصویب طرح و لایحه نظر بدهد و کمیسیون و یا صحن مجلس نظر مجمع را اعمال کند. اما این که بعد از تصویب طرحی در مجلس مثل شورای نگهبان بخواهد مصوبه‌ای اصلاح شود خلاف اصل ۱۱۲ قانون اساسی است و مجلس نباید وارد این موضوع شود.

نایب رئیس مجلس یادآور شد: اگر این رویه باب شود ما دو شورای نگهبان خواهیم داشت و این برای آینده خطرناک است. اگر شورای نگهبان نظر مجمع را بررسی کند و همان ایراد را وارد کند ما این را قبول داریم.

مسعود پزشکیان که اداره جلسه علنی مجلس را بر عهده داشت، در پاسخ به این تذکر گفت: این ایراد را شورای نگهبان فرستاده و ما هم جواب شورای نگهبان را می‌دهیم و البته اصرار ما بر مصوبه باعث می‌شود آن مصوبه به مجمع تشخیص مصلحت ارجاع شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
0
11
اگر شورای نگهبان نظر مجمع را بررسی کند و همان ایراد را وارد کند ما این را قبول داریم.
این هم اشتباه است
مجمع فقط باید اختلاف نظر شورای نگهبان و مجلس را بررسی کند و در مورد این که کدام نظر قابل قبول است رای بدهد در مورد مساله ی جدید دیگری نمی تواند نظر بدهد
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین