کد خبر: ۵۸۰۰۰۸
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰

امان از یارانه‌ها...

یک کارشناس مسائل اقتصادی گفت: یارانه‌ها حقی را برای مردم به وجود آورده که این امر خود به تنهایی در افزایش نرخ تورم تاثیر بسزایی داشته است.
آفتاب‌‌نیوز :
محسن خندان‌دل با بیان این‌که در سال جاری یک اتفاق عملیاتی بسیار بد علی‌رغم تذکراتی که کارشناسان داده بودند در خصوص یارانه‌ها اتفاق افتاد، اظهار کرد: ما در زمان ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد نیز شاهد چنین رویدادی بودیم.

وی ادامه داد: ما همواره در حوزه کارشناسی این تذکر را دادیم که یارانه‌ها یک رفتار کاملا غلط است، اما دولت‌ها از این روش استفاده کردند و در حال حاضر جمع و جور کردن آن از کنترل خارج است.

این کارشناس مسائل اقتصادی در ادامه تصریح کرد: از اتفاقات خوبی که امیدواریم محقق شود که خیلی دور از ذهن است، موضوع بودجه است، ما در این امر دورنمایی را در بحث رونق تولید و اشتغال می‌بینیم که برای ما می‌تواند خوشایند باشد.

خندان‌دل با بیان این‌که بودجه امسال به نسبت عملیاتی‌تر شده است، اضافه کرد: امیدوارم با ورود جدی به این امر بتوانیم آن را به درستی محقق کنیم.

این کارشناس مسائل اقتصادی گفت: یکی دیگر از اتفاقات ناخوشایندی که در سال جاری شاهد آن بودیم، این بود که حاضر نشدیم بپذیریم اقتصاد سیاسی، اقتصاد مناسبی برای کشور ما نیست و اینکه بخواهیم بر اساس سیاست‌های خارجی خود سیاست‌های داخلی را ترسیم کنیم امری غلط است و تبعات بسیاری دارد.

وی با بیان اینکه من واقعا نمی‌دانم در سر مسوولین ما چه می‌گذرد که حتی حاضر نیستند با مردم صحبت کنند، تصریح کرد: ایجاد یک پایه مناسب برای آمارهای ارائه شده می‌تواند اعتماد را در بین مردم به وجود آورد، هم‌چنین پرداختن به حوزه تولید از دیگر راه‌حل‌ها برای خروج از بحران‌های به وجود آمده در اقتصاد کشور است.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین