آفتابنیوز : از ساعات ابتدایی صبح امروز (۲۸ اسفند) دسترسی به اینترنت بانک ملی ایران با اختلال مواجه شده و بسیاری از افراد امکان اتصال به این شبکه را از دست دادهاند.
البته قطعی شبکه اینترنتبانک این بانک در برخی از ساعات روز برطرف شد، اما هنوز این مشکل ادامه دارد.
در همین راستا، روابط عمومی بانک ملی ایران علت این اختلال را افزایش تراکنشهای بانکی بانک ملی ایران عنوان کرد.
تراکنشهای بانک ملی رکورد زد
بانک ملی ایران با انتشار اطلاعیهای روی پرتال اطلاعرسانی خود اعلام کرده که تعداد تراکنشهای انجام شده در بانک ملی ایران با گذشت از مرز ۶۴ میلیون تراکنش در روز گذشته رکورد تازهای را ثبت کرد.
بر اساس این گزارش، سال گذشته در پیک عملیاتی منتهی به روزهای پایانی سال، رکورد روزانه ۶۰ میلیون تراکنش در بانک ملی ایران ثبت شده بود.
در این گزارش آمده است که تنوع در محصولات و خدمات مرتبط با بانکداری غیرحضوری بانک ملی ایران و توسعه تعداد خودپردازها و کیوسکهای ارائه دهنده انواع خدمات در گستره وسیع جغرافیایی سبب شد رکورد تازهای از تعداد تراکنشها در نظام بانکی کشور به ثبت برسد.
بنابر اعلام بانک ملی، تعداد تراکنشهای انجام شده در بانک ملی ایران در روز ۲۷ اسفند ماه سال جاری، از ۶۴ میلیون و ۸۳۳ هزار فقره گذشت.
به این ترتیب با توجه به حجم تراکنشهای بانکی بانک ملی در روز گذشته، به نظر میرسد این قطعی نیز به دلیل حجم بالای تراکنشها رخ داده است.
با این حال، انتظار میرود که در روزهای پایانی سال، بانکها پیشبینی و اقداماتی را برای جلوگیری از اینگونه اختلالات داشته باشند.