کد خبر: ۵۸۱۸۹۸
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۶

ممنوعیت تردد در بستر رودخانه قم از ظهر امروز

استاندار قم با اشاره به پیش‌بینی‌های صورت گرفته از سوی اداره کل هواشناسی و احتمال سیلابی‌شدن رودخانه قمرود گفت: از ظهر امروز ممنوعیت تردد خودر در بستر رودخانه قم اعمال شد.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش روابط عمومی استانداری قم دکتر بهرام سرمست در جلسه اضطراری شورای هماهنگی مدیریت بحران استان قم با اشاره به لزوم آمادگی دستگاه‌های استان برای مقابله با وقوع احتمالی سیل، اظهارکرد: با در نظر گرفتن همه شرایط بحرانی می‌توان از بروز حوادث غیرمترقبه پیشگیری کرد.

وی با اشاره به لزوم اطلاع‌رسانی به موقع در مورد برنامه‌های مدیریت بحران استان از طریق رسانه‌های جمعی و صدا و سیمای استان، خاطر نشان کرد: مردم اخبار را تنها از مراجع ذیصلاح و رسمی پیگیری کنند و از پراکندن شایعات خودداری کنند.

استاندار قم بر ضرورت آمادگی کمیته‌های امدادی، امنیتی و تأمین ارزاق در ایام نوروز تاکید و اضافه کرد: در طول ایام نوروز تمام مدیران دستگاه‌های اجرایی در محل مأموریت خود حاضر باشند.

سرمست گفت: دستگاه‌های مسئول باید کانکس و خودروهای مستقر در بستر رودخانه را جمع‌آوری کنند.

مقام عالی دولت در استان تاکید کرد: شرایط عادی است و بحرانی نمی‌باشد، ولی باید تدابیر لازم برای مواجهه با بحران را اتخاذ کنیم.

شدت باران در قم افزایش می‌یابد
از سفر به ارتفاعات و مناطق کوهستانی پرهیز شود

سعید اسماعیلی کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان قم با اشاره به وضعیت هوای ق: م به خبرنگار ایسنای قم گفت: هم‌اکنون دمای هوا ۱۱ درجه بالای صفر است و در سطح استان قم، بارش شدید باران را شاهد هستیم.

این کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان قم افزود: به تناوب بارش زیادی در قم به وقوع می‌پیوندد و این بارش باران تا ساعت ۷ عصر ادامه دارد اما از ساعت ۷ تا ۱۲ شب وقفه‌ای در بارش باران در قم اتفاق می‌افتد.

وی اظهارکرد: بازشدن هوا و قطع باران در قم فریب‌دهنده است و در روز سه‌شنبه، شدت بارش باران در قم افزایش می‌یابد و شهروندان و مسافران باید از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

اسماعیلی بیان کرد: فردا در قم بارش‌های شدیدی در راه است و میزان بارش، بیشتر از امروز خواهد بود و احتمال سیل و سیلاب در قم وجود دارد و در حال حاضر نیز با اخطارهای لازم خودروها از محوطه رودخانه قم خارج شد.

وی گفت: از سفر به ارتفاعات و مناطق کوهستانی قم به شدت پرهیز شود به ویژه در ارتفاعات احتمال رعد و برق و تگرگ وجود دارد که این وضعیت در اطراف دستجرد و کهک پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان قم عنوان کرد: به دلیل اینکه کاهش دمای هوا در این دو روز وجود ندارد بسیاری از افراد تصور می‌کنند فرصت خوبی برای سفر دارند در حالی که به علت بارش‌های تند و برف خیس به میزان روان آب‌ها افزوده می‌شود و احتمال سیلاب را بالا می‌برد.

وی اظهار کرد: بارش باران تا فردا عصر ادامه دارد و از روز چهارشنبه ۷ فروردین نیز وزش تند باد در راه است که تا ۷۰ کیلومتر در ساعت سرعت دارد.

وی متذکر شد: مسافران از استقرار در حاشیه رودخانه جدا خودداری کنند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین