کد خبر: ۵۸۲۳۷۰
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۵:۰۱
سرلشکر باقری خبر داد:

حفر دو کانال برای تسریع در انتقال آب از مناطق سیل‌زده به دریا

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به فروکش کردن آب از مناطق سیل زده گلستان، گفت: لایروبی نشدن رودخانه علت اصلی مشکل است و نیروهای مسلح در حال ایجاد دو کانال برای سرعت بخشیدن به خروج آب هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرلشکر محمد باقری در جمع مردم آسیب دیده از سیل روستای سلاق یلقی شهرستان آق قلا  اظهار کرد: امروز وظیفه داشتم که از نزدیک در جمع مردم صبور، نجیب و مومن ترکمن که با این سیل نامناسب مواجه شدند، حضور پیدا کنم.

وی افزود: مقام معظم رهبری دستور دارند که نیروهای مسلح تمامی امکاناتشان را برای کمک به مردم گسیل کنند.

سرلشکر باقری گفت: پیرو این فرمان ارتش، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی و وزارت دفاع با همه امکاناتشان در منطقه حاضر شدند و هدف از این سفر بررسی روند فعالیت این نیروها است.  

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: در جلسه ای که امروز بعد از ظهر خواهیم داشت، هر کمبودی باشد با حداکثر توان تلاش می کنیم که آن را تامین کنیم.

وی بیان کرد:‌ لایروبی نشدن رودخانه علت اصلی مشکل است و با توجه به وجود این حجم از آب امکان لایروبی رودخانه وجود ندارد اما در انتهای رودخانه بیل های مکانیکی سپاه و ارتش در حال حفر دو کانال هستند تا آب با سرعت بیشتری از منطقه به سمت دریا انتقال پیدا کند.

سرلشکر باقری اظهار کرد:‌ در صورت بارندگی مجدد باید با ایجاد خاکریز و سیل بند، شهرها و روستاها مصون سازی شود.

به گزارش ایسنا، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: ایجاد بیمارستان ها و درمانگاه ها، کمک های امدادی، رساندن غذا و آب در موارد ضرور و همچنین برقراری امنیت در حد مطلوب از دیگر اقدامات نیروهای مسلح در مناطق سیل زده است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین