کد خبر: ۵۸۲۴۳۳
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۱

پرسپولیس 97 و رویایی که محقق نشد

تیم فوتبال پرسپولیس، سال 1397 را در حالی به پایان رساند که تا آستانه فتح لیگ قهرمانان آسیا و تحقق رویای میلیون ها هوادار خود پیش رفت.
آفتاب‌‌نیوز :
این تیم در لیگ هفدهم با 64 امتیاز، 48 گل زده و 15 گل خورده و تفاضل مثبت 33 عنوان قهرمانی رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران را برای دومین دوره متوالی از آن خود کرد. همچنین پرسپولیس تهران در مرحله گروهی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا از گروهی که السد قطر در آن حضور داشت با اقتدار صدرنشین شد تا حریف الجزیره امارات در مرحله حذفی شود.

هر چند این تیم در نبود سید جلال حسینی در امارات با نتیجه سه بر دو بازی را نماینده امارات واگذار کرد، اما بازی پر تب و تاب این تیم در تهران موجب شد تا پرسپولیس در واپسین دقایق بازی با گل دقیقه 89 «سید جلال حسینی» به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان گام بگذارد. 

گل زنی سیدجلال و صعود پرسپولیس، نوید روزهایی را می داد که این بازیکن با پیراهن تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2018 روسیه حاضر شود، اما در روزهای پایانی اردیبهشت سال 1397 خبری شوکه کننده در رسانه ها منتشر شد و آن نیز قلم قرمز «کارلوس کی روش» بر نام سید جلال بود. قلمی که انتقادات زیادی را به دنبال داشت اما سرمربی تیم ملی از موضع خود کوتاه نیامد. 

با پایان جام جهانی و فصل نقل و انتقالات، پرسپولیس از جذب بازیکن جدید محروم و مجبور شد با داشته های خود لیگ هجدهم و مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را ادامه دهد.

هر چند در پایان لیگ هفدهم «محسن مسلمان»، «صادق محرمی» و «فرشاد احمدزاده» از این تیم جدا شدند اما مدیران تیم تهرانی با پیش دستی و قرارداد های داخلی مهدی شریفی، سروش رفیعی، مهدی شیری، مهدی ترابی و چند بازیکن دیگر در لیست رزرو خود قرار دادند. 

لیگ آغاز شد و پرسپولیس مانند فصل گذشته مقدر شروع کرد. موفقیت های سرخپوشان پایتخت در نیمه دوم سال 97 تنها به لیگ منتهی نشد، بلکه این تیم با وجود نفرات کم و نیمکت خالی در لیگ قهرمانان شاهکار کرد.

پرسپولیس در مرحله یک هشتم نهایی، الدحیل قطر را شکست داد و در بازی نیمه نهایی نیز السد را با ژاوی و گابی از پیش رو برداشت. هر چند که این تیم در بازی فینال مغلوب کاشیما آنتلرز ژاپن شد اما طرفدران و کارشناسان فوتبال ایران مدعی بودند که پرسپولیس کاری فراتر از توان خود انجام داده است. 

پس از کسب عنوان نایب قهرمانی آسیا، پرسپولیس در لیگ همچنان مدعی به شمار می رفت و هواداران منتظر ثبت قرارداد نهایی بازیکنان رزرو بودند، اما با شروع نیم فصل و اضافه شدن این بازیکنان تیم دچار افت محسوسی شد تا جایی که فاصله آن با رقیب سنتی یعنی استقلال از 8 به 2 امتیاز رسیده است. 

پرسپولیس همچنین در جام حذفی باشگاه های ایران نیز به مرحله نیمه نهایی صعود کرد و در این مرحله سپاهان همیشه مدعی را پیش رو دارد. این بازی در اصفهان برگزار می شود که بنا به اعلام مسوولان فوتبال ایران پس از پایان بازی های لیگ برتر انجام خواهد شد. 

این تیم در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا در مرحله گروهی با تیم های الاهلی عربستان، السد قطر و پاختاکور ازبکستان هم گروه است که در بازی نخست خود در تهران برابر تیم پاختاکور به تساوی یک بر یک رسید.

اگر دعوت نشدن سیدجلال حسینی در سال 97 برای هواداران این تیم سخت و دردناک بود، اما مهار پنالتی کریستیانو رونالدو توسط علیرضا بیرانوند به یکی از مهمترین اتفاقات تبدیل شد.

بیرانوند همچنین در جام ملت های 2019 امارات در بازی مرحله یک هشتم نهایی پنالتی بازیکن تیم ملی فوتبال عمان را مهار کرد. 

یکی از مهمترین اتفاقات سال 97 برای مدیریت باشگاه پرسپولیس تهران تغییر «حمیدرضا گرشاسبی» مدیرعامل به دلیل اجرایی شدن قانون منع به کارگیری بازنشستگان بود. پس از استعفایی او ایرج عرب به عنوان سرپرست باشگاه پرسپولیس منصوب شد. وی در روزهای پایان سال، رسما به عنوان مدیر عامل پرسپولیس معرفی شد.

به گزارش ایرنا، در نهایت سرخپوشان پایتخت، سال 97 را با صدرنشینی به اتمام رساندند. اتفاقی که در سال های اخیر تکراری شده است. 


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین