کد خبر: ۵۸۲۶۷۷
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۸
همزمان با ورود موج جدید بارش به البرز؛

وضعیت سد کرج تحت کنترل است

استاندار البرز با تاکید بر اینکه لحظه به لحظه اقدامات اعضای ستاد بحران استان را رصد می‌کنم، گفت: به دنبال مچگیری نیستیم بلکه با نظارت‌های صورت گرفته در صدد افزایش آمادگی دستگاه‌ها و پیشگیری از بروز خسارات جانی و مالی هستیم.
آفتاب‌‌نیوز :
عزیزالله شهبازی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان که بعدازظهر شنبه - ۱۰ فروردین - به منظور بررسی اقدامات صورت گرفته در بارش‌های اخیر و اتخاذ تدابیر لازم جهت پیشگیری از بحران ناشی از بارش‌های شدید روزهای آینده برگزار شد، افزود: از صمیم قلب قدردان همراهی و پای کار بودن اعضای ستاد مدیریت بحران استان هستم.

وی ادامه داد: نماینده محترم ولی فقیه در استان و نمایندگان محترم البرز در مجلس شورای اسلامی نیز با نظارت دقیق بر روند امور، از اقدامات ستاد مدیریت بحران استان طی بارش‌های اخیر قدردانی کردند.

شهبازی گفت: سیل حادثه آفرین شیراز بر اثر ۱۸ تا ۲۲ میلیمتر بارندگی رخ داد ولی میزان بارش‌ها در البرز بر اساس آخرین گزارش‌ها به طور متوسط ۴۰ میلیمتر و در مناطقی همچون چالوس و طالقان بین ۵۸ تا ۶۰ میلیمتر بوده که به لطف خدا و تعامل مجموعه اعضای ستاد بحران، حادثه‌ای در بر نداشت.

وی افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته برای امنیت مردم جاده چالوس که مستعد ریزش کوه و رانش زمین بود به مدت سه روز بسته شد.

وضعیت سدهای البرز تحت کنترل است

استاندار البرز با بیان اینکه اکنون در استان‌های شمالی و جنوبی، مسئولان درگیر خطرات پیش رو و خسارات سیل گذشته هستند، اضافه کرد: آب منطقه‌ای البرز آمادگی مدیریت سدهای امیرکبیر و طالقان را دارد از این رو طی نامه‌ای از وزیر نیرو این درخواست مطرح شد.

وی گفت: آب‌های سدهای امیرکبیر و طالقان از اواسط دی ماه سال گذشته به منظور گنجایش سیلاب‌های احتمالی، رهاسازی شد و اکنون مانعی در این راستا وجود ندارد.

تمامی مرخصی‌ها تا ۱۷ فروردین لغو می‌شود

شهبازی افزود: با توجه به پیش بینی‌های صورت گرفته و احتمال بروز سیل و سیلاب در نقاط مختلف استان، تمامی مرخصی‌ها لغو شده و تمامی مسئولان و کارکنان دستگاه‌های خدماتی و امدادی تا ۱۷ فروردین باید در محل خدمت خود حضور داشته باشند.

وی به بازدید روز گذشته از نهر دلمبر اشاره کرد و گفت: باید حق این نهر را بگیریم چراکه ساخت و سازهای صورت گرفته در مسیر این رودخانه، مسیر آب را منحرف کرده و هر لحظه احتمال بروز حوادث جدی وجود دارد.

استاندار البرز با تاکید بر اینکه بارش‌های بهاری را باید جدی گرفت تا غافلگیر نشویم، افزود: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مأمور به پیگیری در خصوص ساخت و سازهای غیرمجاز مسیر نهر و اجرای طرح روان آب‌ها در این مسیر است.

وی با بیان اینکه خطر در کمین است، عنوان کرد: باید در نظر داشته باشیم که با توجه به پیش بینی‌های صورت گرفته یا درگیر حوادث ناشی از سیل می شویم و یا باید به کمک سایر استان‌های بشتابیم.

شهبازی گفت: باید تمهیدات لازم برای پشیگیری از بروز حوادث در مسیر بیلقان، آتشگاه و نقاط خطرپذیر سایر شهرستان‌ها اندیشیده شود.

وی افزود: باید اماکن مناسب برای اسکان مردم در مواقع بروز سیل را احصا کرده و در موقع لزوم مورد استفاده قرار دهیم.

استاندار البرز خاطرنشان کرد: ضرورت دارد در نقاط خطرپذیر همچون نهر دلمبر، پست‌هایی مجهز برای اقدام به موقع در جهت بازسازی مسیر آب استقرار پیدا کنند.

وی با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی دقیق و اعلام هشدارهای لازم، گفت: تمامی مسئولان استان اعم از اعضای ستاد بحران استان و شهرستان‌ها در شهرها و روستاهای استان در آماده باش کامل باشند.

شهبازی با اشاره به اینکه البرز باید آماده اسکان سیل زدگان را در صورت بروز بحران داشته باشد، افزود: وظیفه نوع دوستی و شرعی ما حکم می‌کند که در فکر ایجاد امکان برای البرزی‌ها و سایر استان‌های آسیب دیده در سیل احتمالی باشیم.

وی ادامه داد: البرز با توجه به شرایط موجود باید امکانات بهتر و بیشتری برای مناطق سیل زده داشته باشد و اکنون ضرورت دارد که درصدد تهیه و ارسال امکانات زندگی به مناطق سیل زده باشیم از این رو هلال احمر باید تلاش بیشتری در این راستا داشته باشد.

استاندار البرز گفت: باید در نظر داشته باشیم که البرز تنها کرج نیست بلکه باید در پنج شهرستان دیگر نیز تدابیر لازم را برای پیشگیری از آسیب‌ها و خسارات ناشی از سیل را داشته و نقاط خطرپذیر و در معرض آسیب شناسایی شود.

وی با بیان اینکه طالقان همواره مستعد رانش زمین است، افزود: بر اساس لزوم شناسایی روستاهای در معرض خطر و تخلیه روستاییان پیش از وقوع حادثه، بیش از پیش حس می‌شود.

شهبازی اضافه کرد: باید وسایل حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس‌ها برای جا به جایی مردم مهیا باشد.

مردم و گردشگران، هشدارها را جدی بگیرند و از استقرار در مسیر رودخانه‌ها خودداری کنند

وی گفت: از مردم و گردشگران حاضر در البرز انتظار می‌رود هشدارها را جدی بگیرند و از استقرار در مسیر و بستر رودخانه‌ها به جد خودداری کنند.

استاندار البرز با تاکید بر اینکه لحظه به لحظه اقدامات اعضای ستاد بحران استان را رصد می‌کنم، افزود: به دنبال مچگیری نیستیم بلکه با نظارت‌های صورت گرفته درصدد افزایش آمادگی دستگاه‌ها و پیشگیری از بروز خسارات جانی و مالی هستیم.

وی عنوان کرد: در مواقع بحران، مسئولان خدمتگزار مشخص می‌شوند وگرنه در شرایط عادی همه می‌توانند مدیریت کنند.

شهبازی گفت: مردم به پشتوانه حضور و اقدامات ما در آرامش زندگی می‌کنند از این رو باید در آماده باش کامل باشیم که حادثه‌ای رخ ندهد.

وی افزود: باید تمامی دستگاه‌ها در کنار هلال احمر باشند تا در مواقع بحران امکانات لازم تهیه و تأمین شود.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین