کد خبر: ۵۸۲۶۹۵
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۲
گوجه فرنگی که یک شام رژیمی فوری است را به شما عزیزان آموزش داده‌ایم.
آفتاب‌‌نیوز :
خوراک عدس و گوجه فرنگی کاملا گیاهی بوده و برای افرادی که تمایل دارند گوشت کمتری مصرف کنند یا گیاه خواران یک انتخاب فوق العاده است. این خوراک فقط یک پیش غذای ساده نیست بلکه یک وعده غذایی کامل و در عین حال سبک محسوب می‌شود. به خصوص برای شام در این فصل مناسب است. در ادامه با ما همراه باشید تا با طرز تهیه این غذای رژیمی فوری آشنا شوید.

مواد لازم برای ۱۰ نفر:

روغن زیتون ۳ قاشق غذاخوری

پیاز زرد متوسط ۱ عدد

برگ تازه آویشن ۲ قاشق چایخوری

پاپریکای دودی نصف قاشق چایخوری

پودر ترخون نصف قاشق چایخوری

هویج متوسط و خرد شده ۲ عدد

ساقه کرفس خرد شده ۲ عدد

نمک و فلفل به میزان لازم

سیر خرد شده ۱-۴ حبه متناسب با ذائقه خودتان

عدس ۱ لیوان

کنسرو گوجه فرنگی خرد شده ۲ قوطی

استک سبزیجات ۶ لیوان

طرز تهیه:

۱. قابلمه‌ای بزرگ را روی حرارت گذاشته، روغن زیتون را اضافه کرده سپس پیاز را بفزایید و اجازه دهید نرم و شفاف شود.

۲. آویشن، پاپریکای دودی، ترخون، هویج و کرفس را اضافه کرده و حدود ۲ دقیقه هم بزنید سپس سیر را بیفزایید و ۳۰ ثانیه دیگر تفت دهید تا بویش بلند شود.

۳. عدس، گوجه فرنگی و استک را به قابلمه اضافه کنید.

۴. در قابلمه را بسته و اجازه دهید به جوش بیاید. حرارت را کم کنید تا با شعله ملایم بجوشد.

۵. حدود ۲۵ دقیقه طول می‌کشد تا عدس‌ها نرم شوند. در این حین چند بار خوراک را هم بزنید تا ته نگیرد.

۶. مزه خوراک را با ذائقه خودتان تنظیم کرده و تا داغ است نوش جان کنید.

نکته: می‌توانید به جای کنسرو گوجه فرنگی خودتان متناسب با ذائقه خانواده.

نیم تا ۱ کیلو گوجه فرنگی را شسته در آب جوش ریخته و بلافاصله در آب سرد بریزید تا بتوانید به راحتی پوست گوجه‌ها را بگیرید. سپس گوجه فرنگی‌ها را خرد کرده و به خوراک اضافه نمایید.

منبع: زندگی آنلاین
بازدید از صفحه اول ارسال به دوستان نسخه چاپی
عضویت در خبرنامه
مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین
x