کد خبر: ۵۸۲۷۸۲
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۷

ورود آب به منازل شهرک مدنی شهر همدان/ آبگرفتگی شدید در ملایر و نهاوند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان، شهرستان‌های ملایر و نهاوند را در درجه نخست رسیدگی در پی بارش باران دانست.
آفتاب‌‌نیوز :
بهروز کارخانه با اشاره به ورود آب به منازل شهرک مدنی شهر همدان، مطرح کرد: نیروهای امدادی هلال‌احمر در حال حاضر مشغول تخلیه آب منازل شهرک مدنی هستند، این در حالیست که در سطح شهر همدان هیچ‌گونه اتفاق خاصی گزارش نشده است.

وی شهرستان ملایر و نهاوند را در اولویت رسیدگی دانست و اظهار کرد: بارش باران و آبگرفتی در این مناطق شدت بیشتری دارد از این رو اولویت امدادرسانی در این دو شهرستان وجود دارد.

کارخانه‌ با اشاره به بارش سنگین باران در شهر همدان، عنوان کرد: همشهریان عزیز می‌توانند در صورت مشاهده آبگرفتی و یا ورود آب به منازلشان با شماره ۱۱۲ تماس گیرند.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان از پاکسازی و لایروبی تمامی رودخانه‌های استان در چندروز گذشته خبرداد.

وحید علی‌ضمیر در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه همدان، با اشاره به پاکسازی تمامی رودخانه‌های استان با استفاده از دستگاه‌های مکانیزه، مطرح کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته طی ۳ روز گذشته، رودخانه‌های باقی‌مانده نیز با کمک وسایل ویژه، مورد پاکسازی قرار گرفته‌ و از این نظر هیچ مشکلی همدان را تهدید نمی‌کند.

وی با اشاره به آماده باش ۵۵۰ نیروی انسانی خدمات شهرداری افزود: بیل مکانیکی، خاور، لودر و دستگاه کف‌کش از جمله وسایل مورد نیاز مقابله با سیل احتمالی بوده که خوشبختانه همدان از تمامی آن‌ها بهره‌مند است.

وی با اشاره به آماده‌سازی ۵ هزار کیسه ماسه در سطح شهر، عنوان کرد: تمامی ارگان‌های مربوطه همانند آتش‌نشانی و امکانات مورد نیاز در حالت آماده باش و استفاده هستند.

علی‌ضمیر پایان آماده‌باش مسئولان شهرداری را تا فردا صبح اعلام کرد و گفت: از صبح امروز تمامی حوزه‌های مربوط به مقابله با سیل در شهرداری در حالت آماده باش کامل هستند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان از آماده باش پلیس راهور و ترافیک روان در سطح معابر خبر داد.

سرهنگ علی فکری در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه همدان، در توضیح این خبر اظهار کرد: با توجه به بارش بی وقفه باران از ساعات ابتدایی صبح تمام نیروی‌های راهور در آماده باش کامل به سر می‌برند و در تمام نقاط و معابر درون شهری مستقر هستند.

وی ادامه داد: برخلاف بارش باران و محدودیت و دشوار شدن رانندگی، ترافیک در تمام نقاط عادی و روان و تردد در آنها به راحتی امکان پذیر است.

فکری با اشاره به تصادف درون شهری عنوان کرد: خوشبختانه طی ۲۴ ساعت گذشته تصادفی که منجر به فوت افراد و یا خسارات سنگین شود، نداشته‌ایم و در رابطه با آمار تصادفات امروز نیز تا کنون حادثه‌ای گزارش نشده است.

وی در رابطه با احتمال بروز سیل در برخی از نقاط سیل خیز استان خاطرنشان کرد: در حال حاضر جلسه ستاد مدیریت بحران تشکیل شده است که در صورت نیاز پلیس راهنمایی و رانندگی برخی از نقاط را تردد ممنوع و یا طرح محدودیت را اجرا کند.

رئیس پلیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان در پایان توصیه کرد: رانندگان از تردد غیرضروری در چنین شرایطی پرهیز کنند و نهایت همکاری را با پلیس راهور داشته باشند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین