کد خبر: ۵۸۲۸۳۲
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۹

ادعاهای واهی نماینده بحرین علیه ایران در نشست تونس

معاون نخست وزیر بحرین در سی‌امین نشست سران اتحادیه عرب به میزبانی تونس، ادعاهای تکراری و بی‌اساس علیه ایران را مطرح کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
«محمد بن مبارک آل خلیفه»، معاون نخست‌وزیر بحرین که در رأس هیأتی سیاسی در این اجلاس شرکت داشت، در اظهارات ضد ایرانی مدعی شد که تهران در امور کشورهای عربی دخالت می‌کند.

این مقام بحرینی ادعا کرد که ایران با حمایت از جنبش انصارالله یمن مانع از دست‌یابی به توافق و راه حلی برای برون‌رفت از بحران این کشور می‌شود. بر اساس ادعای او، این جنبش همه توافق‌ها در یمن از جمله توافق استکهلم سوئد را نقض می‌کند.

بن‌مبارک در ادامه ادعاهای خود، ایران را «اولین حامی تروریسم» نه تنها در منطقه  بلکه در سطح جهان خواند و مدعی شد که «ایران با توسعه موشک‌های بالستیک خود، قوانین بین‌الملل را نقض می‌کند».

او با بیان اینکه ایران به دنبال برهم زدن ثبات کشورهای منطقه از طریق «ایجاد فتنه» است، از جامعه جهانی خواست برای توقف آنچه که بحرین آن را دخالت‌های ایران در امور کشورهای عربی می‌داند، به این کشور فشار بیاورد.

به گزارش شبکه العربیه، محمد بن مبارک آل خلیفه با طرح ادعای واهی حاکمیت امارات بر جزایر سه‌گانه ایران (تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی)، گفت که منامه از این حاکمیت حمایت می‌کند.

سی‌اُمین اجلاس سران اتحادیه عرب امروز در حالی در تونس برگزار می‌شود که امیر قطر در اعتراض به اظهارات دبیر کل این اتحادیه علیه ترکیه و ایران محل اجلاس را بدون ایراد سخنرانی ترک کرده است.

منبع: فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین