کد خبر: ۵۸۲۹۵۶
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۵

پارسایی: از کمک مجامع بین المللی برای حل بحران سیل استفاده کنیم

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی بر ضرورت استفاده از کمک نهادها و مجامع بین المللی برای حل بحران سیل در کشور تاکید کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
بهرام پارسایی  اظهار کرد: در سیل اخیری که در شهرهای مختلف کشور اتفاق افتاد دولت حضور خوب و فعالی داشت؛ از شهر شیراز که من خودم مستقیماً درگیر بودم تا شهرهای مختلف حضور دولتمردان و مسئولین ملی و محلی، نهاد‌های امدادرسانی، نیروهای نظامی و انتظامی و حضور مردم و گروه‌های مردم نهاد بسیار چشمگیر بود.

وی افزود: در حال حاضر کشور همچنان درگیر بحران سیل است و اگر شدت بارش‌ها ادامه داشته باشد می‌تواند به طور جدی خطرآفرین باشد. تا الان چند ده روستا زیر آب رفته و چند شهر به صورت بخشی باسیل مواجه شده است، جاده‌های ارتباطی قطع شده، امکان پرواز وجود ندارد و همه اینها باعث می‌شود قدرت مانور دولت هم کمتر شود و نگرانی جدی برای هموطنان در بخش‌های سیل‌زده وجود داشته باشد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: من نمی‌خواهم در مردم ایجاد دلهره کنم اما اگر ما این مشکل را حل نکنیم ممکن است دیر شود. من بر این باورم که ما می‌توانیم از توانمندی مراجع امدادرسانی بین‌المللی استفاده کنیم. نباید از هیچ پتانسیلی غافل شویم. این یک کار پسندیده‌ای است که در دنیا وجود دارد و هر کشوری ممکن است دچار چنین حوادثی شود و هیچ کشوری خود را بی نیاز از این کمک‌ها نمی‌داند. ما هم به خاطر هموطنانی که درگیر این سیل هستند، باید از این کمک‌ها استفاده کنیم.

پارسایی ادامه داد: کمک‌های بین المللی در شرایط بحران‌ها و بلایای طبیعی هیچ گونه وابستگی و وامداری برای کشورهایی که مقصد کمک هستند ایجاد نمی‌کنند، ما در زلزله بم شاهد کمک‌های بین‌المللی بودیم که بسیار اثر گذار بود. در حوادث اخیر هم دولت با تمام توان پای کار آمده اما گستردگی سیل به حدی است که امکانات و توان موجود پاسخگوی آن نیست.

وی در پایان با اشاره تحریم‌های تحمیل شده به کشورمان اظهار کرد: طبیعی است که در چنین شرایطی به خاطر هموطنانی که با این حادثه به طور مستقیم درگیر هستند نباید خود را از این کمک‌ها محروم کنیم. البته مردم از هیچ کمکی کوتاهی نمی‌کنند و از جانشان هم برای هموطنانشان مایه می‌گذارند اما می‌توانیم با استفاده از توان، پتانسیل و تجربه کشورهایی که درگیر این موضوعات بودند، این بحران را با کمترین خسارات پشت سر بگذاریم.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین