کد خبر: ۵۸۳۳۵۴
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳

تذکر یک امام جمعه درباره قضاوت فضای مجازی از عملکرد مسئولان در سیلاب اخیر

امام جمعه خلخال گفت: بسیاری از اخبار منتشر شده مربوط به عملکرد مسئولان کشور درباره حوادث سیل اخیر نمی تواند به عنوان وسیله ای برای قضاوت و ملاک عمل در این خصوص بکار گرفته شود.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت الاسلام کریم اسدی در خطبه های نماز جمعه خلخال افزود: در حالی که عملکرد مسئولان و مردم در حوادث سیل اخیر در بسیاری از استان های کشور مطلوب و قابل قبول است انتشار برخی خبرهای غیر واقع در زمینه عملکرد ضعیف مسئولان در فضای مجازی نباید در افکار عمومی شبهه ایجاد کند.

وی با تاکید بر اینکه در هیچ شرایطی نباید عملکرد مسئولان را با فضای مجازی داوری کرد، گفت: اعتماد به مطالب درج شده در فضای مجازی می تواند انسان را دچار خطا و اشتباه درباره مسئولان تلاشگر کرده و جامعه اسلامی را از وحدت و یکپارچگی در مقابله و نحوه برخورد با حوادث قهری دور کند.

او با بیان اینکه عملکرد دولت ، سپاه ، ارتش و مردم در مقابل حوادث سیل اخیر بی نظیر بود، اظهار داشت: همه مطالبی که در فضای مجازی در خصوص حوادث اخیر درباره مسئولان در مواجهه با حوادث سیل اخیر کشور نقل شده را فرض بر دروغ می دانیم چرا که در صورت داشتن صحت این گونه مطالب ، اینچنین مسئولانی در نظام اسلامی ایران صلاحیت مسئولیت ندارند.

خطیب جمعه خلخال افزود: وقوع حوادث طبیعی همچون سیل ، زلزله ، طوفان ، قحطی ، گرسنگی ، خشکسالی ، جنگ و سایر حوادث قهری مختص کشور ما نیست و می تواند در همه نقاط عالم چه در کشورهای مسلمان و غیر مسلمان رخ دهد.

وی گفت: بارندگی های اخیر در کنار داشتن خیر و برکات بی شمار برای مردم کشور امتحان الهی برای مسئولان و مردم نیز می باشد.

حجت الاسلام اسدی افزود: آزمایش و امتحان الهی برخلاف امتحان انسان که بیشتر در حول صداقت و امانتداری است در جهت تربیت و شکوفایی انسان بوده و بسیاری از مسئولان می توانند از این امتحان بزرگ الهی برای برنامه ریزی های آینده کشور از جمله احداث سدهای متعدد و یا اجرای برنامه های پیشگیرانه از آسیب های احتمالی بعدی حوادث طبیعی استفاده کنند.
او اظهار کرد: برخی در این آزمایش الهی نمره قبولی دریافت کرده و احتمال مردود شدن برخی دیگر نیز در این گونه موارد دور از انتظار نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با محکوم کردن اقدامات اخیر آمریکا در بلوکه کردن حساب های بانکی جمعیت هلال احمر گفت: این کار مانع از ارسال کمک های انساندوستانه کشورهای مختلف جهان به مردم آسیب دیده از سیل شده است.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

ایرنا 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین