کد خبر: ۵۸۳۶۳۸
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۰
گزارش نشست سریال «زوج یا فرد»

حاشیه‌های «آقازادگی» و «بازنشستگی» در تلویزیون

در نشست خبری سریال نوروزی زوج یا فرد تاکید شد که تولید این سریال با موضوع آقازادگی سفارشی نبوده است و یکی از اهداف ساخت این سریال تعریف واژه درست آقازادگی بوده است.
آفتاب‌‌نیوز :
 نشست سریال نوروزی زوج یا فرد با حضور تهیه کننده و کارگردان و همچنین بازیگران این سریال عصر یکشنبه (۱۸ فروردین ماه) در سازمان صدا و سیما برگزار شد.

نویسندگان این سریال هم درباره تغییر خط قصه سریال در حین تولید توضیحاتی را مطرح کردند.

همچنین درباره استفاده از بازیگران در نقش‌های تکراری و علت حضور پررنگ برخی از بازیگران طنز در سریال‌ها و ایفای نقش‌های کلیشه‌ای در این سریال پرسش‌هایی مطرح شد که عوامل به آن پاسخ دادند.

مهرام مهام، تهیه‌کننده که پیش از آغاز نشست همراه با سایر عوامل برای گفت‌وگوی مردمی در ساختمان صداوسیما حاضر شده بود، در ابتدای نشست با خبرنگاران اعتقاد بر استقبال مناسب از سریال «زوج یا فرد» اظهار کرد: تجربه بسیار خوبی است که با مخاطب خود صحبت می‌کنیم. دستمزد واقعی این است که با مردم صحبت کردیم، مخاطبان تقاضای ساخت سری دوم را از ما داشتند.

مهام پیرامون ممیزی این سریال عنوان کرد: در این سریال تعریف درستی از کلمه «آقازاده» ارائه شد و مردم هم بر این امر صحه گذاشتند. آقازاده کسی است که لقمه حلال می‌خورد و باید بگویم سانسوری صورت نگرفت. آقازاده پسر کارگری است که پدرش با زحمت خود پول به خانه می‌برد.

وی ادامه داد: ما از آن‌وری ها خیلی فحش خوردیم و این نشان می‌دهد که ما سانسور نداشتیم. معنای واقعی آقازاده را بیان کردیم؛ اینکه آقازاده کسی است که لقمه حلال می‌خورد کسی که با زحمت و به واسطه نان حلالی که به دست می‌آورد آقازاده می‌شود.

امیرعباس پیام از نویسنده های سریال «زوج یا فرد» هم درباره این سریال عنوان کرد: با توجه به مسائل و معضلاتی که داریم سراغ موضوعات مورد نظر رفتیم. من از روز اول که واژه ژن خوب و آقازاده را شنیدم حرص خوردم و تن من کهیر زد تا الان که این سریال را نوشتیم. ما خواستیم یادآوری کنیم که آقازاده واقعی کیست و نوعی بازیابی روی واژه‌ها و معنای واقعی آنها داشته باشیم.

سپس علیرضا نجف‌زاده، کارگردان «زوج یا فرد» هم گفت: باکس نوروز و ماه رمضان مثل المپیک است و همه شبکه‌ها سعی دارند سربلند بیرون بیایند. ما سعی کردیم ترکیبی از باتجربه‌ها را بیاوریم. اگر ما نتوانستیم استفاده بهینه داشته باشیم خب باید الان جواب پس می‌دادیم ولی ما بازخورد خوبی گرفتیم.

در ادامه امیرعباس پیام درباره تغییر خط قصه اصلی داستان که درباره بازنشستگی‌ها بود، عنوان کرد: ما زمانی در اواسط کار قصه را تغییر دادیم و بنا به شرایطی صلاح بود که خیلی وارد بطن ماجرایی که ابتدا می‌خواستیم به آن بپردازیم، نشویم. خدا را شکر توانستیم نوعی تغییر در قصه داشته باشیم بدون اینکه به قصه لطمه بخورد. این تغییرات جبری باید با مدیریت انجام می‌شد و به جرأت می‌توانم بگویم کمتر کسی متوجه این تغییر شد. هرچند مدیران سازمان با قصه ما موافق بودند اما فضای عمومی جامعه به این طرف رفت که قصه تا حدی عوض شود.

مهام در ادامه درباره علت تغییر قصه تصریح کرد: در آن مقطع صلاح بود حرفی زده نشود.

وی در پاسخ به سوالی درباره ارتباط حاشیه‌های شبکه سه با تغییر قصه اظهار کرد: تغییر قصه با هیچ چیز ارتباطی ندارد و این بحث‌هایی نامرتبط است که عده‌ای بیان می‌کنند. کمی با رسانه ملی دوست باشیم شبکه سه امسال با غلطک از روی ماهواره رد شد. اگر همکاری مدیران نبود این سریال به این شکل پخش نمی‌شد ما این مشکلات را پیش از این هم داشته ایم که شبکه سه معمولاً مظلوم واقع می‌شود به طور مثال سریال ما نوروز امسال کنداکتور مناسبی نداشت.

مهام درباره ساخت فصل دوم سریال زوج یا فرد گفت: سریال دردسرهای عظیم یک و دو ساخته شد و طرح سری سوم آن هم آماده بود اما به خاطر اقبال جواد عزتی در سینما ساخته نشد.

به گزارش ایسنا،وی افزود: در هیچکدام از سریال‌ها از همان ابتدا برای ساخت فصل‌های بعدی خیز برداشته نمی‌شود مگر اینکه روش درست ساخت دوم را داشته باشد. امروز بالای ۹۵ درصد درخواست برای ساخت دوم را داشت می‌توانیم بسازیم اما قول آن را نمی‌دهم.

در ادامه هدایت هاشمی، بازیگر اظهار کرد: بهترین و بالاترین دستمزد ما اقبال مردم بود و دستمزد خود را از مردم گرفتیم. زمانی که شخصیت‌ها حال و هوای سیاسی دارند با دشواری زیادی مواجه هستیم.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین