کد خبر: ۵۸۴۱۰۶
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۱

استاندار خوزستان: برخی شهرهای خوزستان همچنان در معرض خطر سیل هستند

استاندار خوزستان با بیان اینکه برخی شهرهای خوزستان همچنان در معرض خطر سیل قرار دارند گفت: اگرچه در بسیاری روستاها آب وارد منازل شده و دیگر قابلیت سکونت ندارند اما در برخی نقاط همچون حمیدیه مانع ورود آب به منازل شدیم.
آفتاب‌‌نیوز :
 غلامرضا شریعتی روز چهارشنبه در بازدید از مرکز جانبازان قطع نخاعی اهواز،با تاکید بر لزوم ادامه همکاری مردم و دولت برای جبران خرابی ها بیان کرد:مردم در این بحران همکاری بسیار خوبی داشتند به طور نمونه شب گذشته فراخوان نیاز به گونی برای ساخت سیل بند انتشار یافت که در عرض سه ساعت، 25 هزار گونی جمع آوری شد. 

وی از عوامل وقوع سیلاب در خوزستان را بارش زیاد باران در بالادست بیان کرد و گفت: خوزستان تنها پاسخگوی خود نیست و باید روان ‌آب‌ها و سیلاب‌های استان‌های بالادست را نیز کنترل کند. 

شریعتی افزود: در سال‌های نرمال 230 تا 260 میلیمتر بارندگی در خوزستان داریم اما در سال آبی جاری تاکنون بیش از 500 میلیمتر بارندگی داشتیم. 

وی گفت: آورد خوزستان تا پایان اسفند 28 میلیارد مترمکعب بوده که به میزان آورد یک سال نرمال است که این مساله شرایط را سخت کرده است. 

استاندار خوزستان ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 52 میلیارد مترمکعب آورد خوزستان باشد که باید آب مازاد مدیریت و هدایت شود. 

وی با اشاره به اینکه خوزستان شرایط سختی را می گذراند یادآور شد: آورد حوضه‌های آبریز خوزستان در یک سال آبی نرمال 28 میلیارد مترمکعب است که در 12 سال گذشته به دلیل خشکسالی شاهد کاهش این آورد بوده ایم. 

وی درخصوص شرایط سخت خشکسالی نیز گفت: کشاورزی، تالاب ها و محیط زیست خوزستان در سال های گذشته از خشکسالی تاثیر پذیرفته بودند ضمن آنکه شاهد گسترش بیشتر کانون های گرد و غبار نیز بودیم. 

وی ادامه داد: سیل خسارت های زیادی به مردم زد که درخصوص پرداخت خسارت به آنها اطمینان خاطر داده می شود؛رهبر معظم انقلاب نیز دستور پرداخت خسارات را داده‌اند که عملی خواهد شد. 

استاندار خوزستان گفت: بیشتر روستاها در خوزستان در کنار رودخانه‌ها قرار دارند و اگر بیش از این آب در بستر رودخانه رها شود مشکلاتی به بار می‌آورد. 

به گزارش ایرنا، طغیان رودخانه های دز، کارون و کرخه و رهاسازی آب از سد کرخه و دز به دلیل بارش شدید باران در خوزستان و بالا دست آن باعث جاری شدن سیلاب در تعدادی از مناطق استان شده است. 

بر اثر سیلاب اخیر دستور تخلیه 234 روستای استان داده شده و بالغ بر 46 هزار نفر سیل زده در اردوگاه ها اسکان داده شده اند. 

دستور تخلیه مناطق سلیم آباد، عین دو، گلدشت، سادات وتراکتوری در اهواز داده شده و اهالی کیانشهر و ملاشیه نیز در حالت آماده باش قرار دارند. 


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین