کد خبر: ۵۸۴۱۱۸
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۰

ترامپ: برنامه جداسازی والدین مهاجر از فرزندانشان را از سر نمی‌گیرم

رئیس‌جمهوری آمریکا گفته که به دنبال از سرگیری برنامه جداسازی والدین مهاجر از فرزندانشان در مرز مکزیک نیست.
آفتاب‌‌نیوز :
این اظهارنظر از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در بحبوحه انتقادهای دوحزبی از برنامه‌های وی درباره اعمال سیاست‌های سختگیرانه‌تر مهاجرتی مطرح شده است.

اما ترامپ از سیاست تحمل صفر خود به عنوان یک عامل بازدارنده مؤثر دفاع کرده و دولتش نیز پیشنهادهای سختگیرانه‌تری را برای ریشه‌کن کردن موج گسترده مهاجرتی برای ورود به آمریکا در نظر گرفته است.

ترامپ در جریان نشستی در کاخ سفید با عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر در پاسخ به سوالی درباره از سرگیری برنامه جداسازی والدین مهاجر از فرزندانشان گفت: ما به دنبال چنین چیزی نیستیم اما زمانی که شما چنین چیزی را نداشته باشید، شاهد خواهید بود که بسیاری از مردم به اینجا می‌آیند. انگار که برای پیک‌نیک می آیند و می‌گویند که داریم به دیزنی لند می‌رویم.

احتمال از سرگیری سیاست‌های مهاجرتی ترامپ به استعفای کریستن نیلسن، وزیر امنیت داخلی آمریکا کمک کرده است چون او زمانی حامی این برنامه بود اما با از سرگیری آن مخالفت کرد.

سایر مقام‌های وزارت امنیت داخلی آمریکا نیز با خطر از دست دادن مشاغل خود روبه‌رو هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، در همین حال، مایک پنس، معاون ترامپ قرار است روز پنج‌شنبه به آریزونا سفر کند و با مقام‌های حفاظت مرزی و گمرکات آمریکا دیداری داشته باشد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین