کد خبر: ۵۸۴۲۳۱
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۳

نجات 16 گردشگر سوئیسی گرفتار در باتلاق پارک ملی کویر+عکس

رئیس پارک ملی کویر شهرستان گرمسار گفت: 16 گردشگر خارجی و 6 نفر اعضای ایرانی یک گروه گردشگری گرفتار شده در باتلاق های پارک ملی کویر گرمسار نجات یافتند.
آفتاب‌‌نیوز :
رضا شاه حسینی عصر پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 16 گردشگر اهل کشور سوییس بودند و به دلیل باتلاقی بودن مسیر سنگ فرش در منطقه پارک ملی کویر در شهرستان گرمسار هنگام بازدید از منطقه گرفتار شدند.

شاه حسینی تصریح کرد: گروه گردشگری گرفتار شده در باتلاق پارک ملی کویر گرمسار از مسیر روستای کوشک وارد جاده سنگفرش شده و پس از پیمودن مسافتی حدود 30 کیلومتر در باتلاق گرفتار شدند.

وی خاطر نشان کرد: راهنمای گروه گردشگری پس از گرفتاری گردشگران موضوع را به پارک ملی کویر اعلام کرد و پیرو دریافت این خبر پنج خودرو به منطقه اعزام شد.

شاه حسینی یادآور شد: گردشگران گرفتار در پارک ملی کویر گرمسار در عملیاتی سه ساعته نجات یافتند.

وی ادامه داد: مسیرجاده سنگ فرش به کاروانسرای قصر بهرام در پارک ملی کویر به دلیل وضعیت جوی و بارندگی در روزهای گذشته نامساعد بوده و با وجود اطلاع رسانی مبنی بر مسدود و باتلاقی بودن این مسیر به مسئول آژانس گردشگری، گردشگران به این منطقه رهسپار شده بودند.

رئیس پارک ملی کویر گرمسار ابراز داشت: آژانس های گردشگری در چنین شرایطی باید هشدارها را جدی بگیرند و در این مواقع سفرهای برنامه ریزی شده را به منظور حفظ جان گردشگران لغو کنند.

به گزارش ایرنا، مسیر جاده سنگفرش به پارک ملی کویر حدود60 کیلومتر است که محیط بانان منطقه هنگام تردد به محل کار خود این مسیر را پایش می کنند اما در 6 ماه دوم سال عبور از آن با سختی های زیادی همراه و در روزهای بارندگی غیر ممکن است.

پارک ملی کویر یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین مناطق حفاظت‌ شده ایران است که بیشتر وسعت آن در شهرستان گرمسار و بخش ‌های کوچکی هم در استان‌های تهران، قم و اصفهان واقع شده است. 

این منطقه حدود 670 هزار هکتار وسعت دارد که 420 هزار هکتار آن پارک ملی و 250 هزار هکتار منطقه حفاظت ‌شده است. 

پارک ملی کویر دارای اقلیم خشک و بیابانی است و بیشتر بارندگی آن در ماه‌های آبان تا اردیبهشت ماه صورت می‌ گیرد، متوسط میزان سالانه باران در منطقه 150 میلی‌متر است، به طور معمول گرمای شدید از اوایل خرداد تا پایان مهر در منطقه ادامه دارد. 

در مجموع 34 گونه پستاندار، 155 گونه پرنده و 34 گونه خزنده در این منطقه شناسایی شده‌ اند. 

پلنگ ایرانی، گرگ، کفتار راه ‌راه، گربه شنی، روباه قرمز، روباه شنی، جبیر، کل و بز، قوچ و میش، شغال و سیاه‌ گوش از جمله پستانداران شاخص این منطقه هستند. 

نجات 16 گردشگر سوئیسی گرفتار در باتلاق پارک ملی کویر+عکس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین