کد خبر: ۵۸۴۳۲۱
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰

امیر سرتیپ حیدری: اقدام آمریکا علیه سپاه خودزنی بود/ آمریکا امنیت نیروهایش خود را برای همیشه به خطر انداخت

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به قراردادن سپاه در لیست سازمان‌های تروریستی از سوی آمریکا گفت: آمریکایی‌ها با این کار خودزنی کردند و امنیت نیروهای خود به خصوص سنتکام را به خطر انداختند.
آفتاب‌‌نیوز :
امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش، امروز در نمازجمعه تهران و پیش از ایراد خطبه‌ها به مناسبت فرارسیدن روز ارتش جمهوری اسلامی ایران (29 فروردین) به سخنرانی پرداخت.
وی در جمع نمازگزاران تهرانی با تبریک اعیاد شعبانیه و روزهای پاسدار و جانباز اظهار داشت: امام خمینی (ره) با حمایت بی‌شائبه از فرزندان ارتشی خود موجباتی را فراهم کردند تا یک ارتش انقلابی متولد شود و این بصیرت الهی امام باید همیشه گرامی داشته شود.

امیر حیدری در ادامه به عملکرد ارتش پرداخت و گفت: عملکرد ارتش در مقاطع مختلف به خصوص در سه مقطع تاریخی پیش از دفاع مقدس، حین دفاع مقدس و بعد از دفاع مقدس تا به امروز مصداق اشدالله علی الکفار و رحما بینم بوده است. 

فرمانده نزاجا بیان داشت: پیش از دفاع مقدس، تثبیت امنیت ماموریتی بود که امام به ارتش ابلاغ کرد و ارتش ولایتمدارانه پای کار آمد و به منظور برقراری امنیت در اقصی نقاط کشور حضور پیدا کرد. در دفاع مفدس، ارتش با نیروها، رسته‌ها و تخصص‌های متفاوت توانست در کنار رزمندگان سپاه و نیروی انتظامی پیروزی را برای انقلاب اسلامی رقم بزند و دشمنی که از سوی کشورهای مختلف حمایت می‌شد، به زانو دربیاورد.

وی خاطرنشان کرد: حضور منافقین در کشور عراق و پاکسازی مناطق آلوده به مین اقتضا کرد که پس از دفاع مقدس ارتش در مرزها باقی بماند تا در دهن منافقین بزند و اراضی را پاکسازی کند تا اراضی برای کشاورزی آماده و کشاورزان به مرزها بازگردند و شعله‌های نفت سر بربیاورند.

امیر حیدری تولید امنیت در کنار سپاه، نیروی انتظامی و بسیج را از دیگر کارکردهای ارتش پس از دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: در سال 200 هزار جوان را به عنوان سرباز در پادگان‌ها می‌پذیریم و تلاش داریم به عنوان جوانان متعهد پرورش دهیم و به جامعه بزرگ اسلامی تزریق کنیم که این اقدامات بخشی از مصداق رحما بینهم است.

وی با اشاره به شعار "ارتش فدای ملت"، بیان کرد: آنجایی که بحرانی رخ می‌دهد و حوادث غیرمترقبه‌ای اتفاق می‌افتد، ارتش پای کار است. اگر اغراق نباشد اولین صدایی که مردم زلزله‌زده کرمانشاه به گوششان رسید، صدای بالگردهای ارتش بود و توانستیم صدمه‌دیده‌ها را به نقاط بیمارستانی انتقال بدهیم. اکنون نیز که برخی استان‌ها را سیل فراگرفته است، تمام توان ارتش در کنار سپاه و... به این استان‌ها گسیل داده‌ایم تا آلام مردم کاهش یابد. اکنون امیر سیاری در جنوب غرب کشور و بنده در ایلام و غرب کشور مسئولیت داریم. پس از سخنرانی نیز باید به غرب کشور و محل ماموریتم بازگردم.



فرمانده نیروی زمینی ارتش بیان کرد: ارتش به درجه‌ای از اقتدار رسیده است که بخش عظیمی از اقتدار دفاعی کشور در تمامی عرصه‌ها را به خود اختصاص داده است. یکی از این عرصه‌ها خودکفایی است که در 23 رسته دفاعی فناوری خودکفایی را به دست آورده‌ایم و نیازی به فناوری و تجهیزات خارجی نداریم. این خودکفایی با هم‌افزایی با سپاه به دست آمده است.

وی بیان کرد: اکنون دشمن از سپاه عصبانی است و به آمریکایی‌ها، اسرائیلی‌ها و ائتلاف‌های عربی و عبری می‌گویم که ای احمقان دست ارتش در دست سپاه پاسداران و در دست مردم و ولی امر مسلمین است. آمریکایی‌ها با این کار خودزنی کردند و امنیت نیروهای خود در اقصی‌نقاط عالم و به خصوص سنتکام را برای همیشه از بین بردند. اگر آمریکا برای خوش خدمتی ارتفاعات جولان را به اسرائیل الصاق کرد، بداند که رزمندگان مقاومت آن ارتفاعات را جزو مقاومت می‌دانند و دور نیست که به آن ارتفاعات صعود خواهند کرد و سربازان اسرائیلی را آنجا به قعر جهنم خواهند فرستاد.

امیر حیدری با اشاره به سخنان کلینتون و ترامپ گفت: روز آوارگی غاصبان اسرائیل نزدیک است و در نیروی زمینی، بر سر درب همه پادگان‌ها روزشمار نابودی اسرائیل نصب شده و روز به روز این جبهه تقاویت خواهد شد تا آن وعده زودتر محقق شود.

وی در خصوص برنامه‌های گرامیداشت روز ارتش هم گفت: سمت و سوی این روز خدمت‌گذاری به مردم در بیشتر استان‌هاست. در برخی از استان‌های سیل‌زده با جمع آوری و حضور نیروهای مختلف به خدمت‌رسانی به مردم خواهیم پرداخت. بعد از نمازجمعه امروز نیز برادران ارتشی در راهپیمایی حمایت از سپاه حضور خواهند یافت.

امیر حیدری با اعلام اینکه ساختار نیروی زمینی تحول یافته است، گفت: اکنون 3 دسته یگان در نزاجا داریم و از یگان‌های سنتی عبور کردیم. یک دسته یگان‌های تخصصی، یک دسته یگان‌های واکنش سریع و یک دسته یگان‌های متحرک هجومی هستند و امیدواریم که بتوانیم دستورات مقام معظم رهبری را در حکم انتصاب اینجانب محقق سازیم.
خبرانلان
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین