کد خبر: ۵۸۴۶۸۴
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۰

ساکنان پنج روستای سربیشه به مکان امن منتقل شدند

فرماندار سربیشه گفت: ساکنان پنج روستای این شهرستان تاکنون برای پیشگیری از وقوع حوادث ناشی از سیلاب به محل امن منتقل شده اند.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدجواد فلاحی شامگاه یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بارندگی هایی که از شب گذشته شروع شد و به صورت مقطعی امروز نیز ادامه دارد، باعث ورود سیل به محدوده وسیعی از دشت درح شده ولی خسارت انسانی نداشته است. 

وی گفت: علاوه بر روستاهای خاکک و چاه خزاعی بخش درح که شب گذشته اهالی آن جابه جا شده بودند، 12 خانوار در روستای وحدت آباد، 13 خانوار در روستای نیزه آب و هشت خانوار چاه صباغ هم امروز به محل امن انتقال یافتند. 

فرماندار سربیشه با بیان اینکه هنوز خسارت های دقیقی از سیل برآورده نشده است افزود: امروز برق سه روستا نیز قطع شد که با تلاش نیروهای امدادی شرکت توزیع نیروی برق وصل شده است. 

وی با تاکید بر اینکه اولویت فعلی مباحث انسانی است اظهار داشت: تلفات دامی ناشی از سیل نیز در هیچ نقطه ای از شهرستان هنوز گزارش نشده است. 

فلاحی گفت: ممکن است برخی سدهای خاکی در روستاها نیز بر اثر سیل شکسته باشند ولی هنوز آمار دقیقی از این موارد گزارش نشده است. 

وی یادآور شد: فعلا محور سربیشه - ماهیرود و حسین آباد به سمت طبس مسینا بر اثر طغیان رودخانه مسدود است. 

سامانه بارشی جدید روز گذشته (شنبه) از سمت جنوب و غرب استان وارد خراسان جنوبی شد و با شدت زیاد تمامی شهرستان های استان را فرا گرفت ولی در مناطق شرقی و جنوبی شدت بیشتری دارد. 

این سامانه تا روز چهارشنبه هفته جاری در استان فعال است و اوج بارندگی ها برای روزهای یکشنبه و دوشنبه پیش بینی می شود. 

با توجه به اخطاریه و هشدارهای هواشناسی و مدیریت بحران کشور و پیش بینی بارندگی های سنگین و شدید در منطقه، 302 تیم امدادی و عملیاتی در استان خراسان جنوبی به حالت آماده باش کامل درآمدند. 

بارش های امروز (یکشنبه) موجب جاری شدن روان آب در برخی شهرستان های استان از جمله طبس، سربیشه، زیرکوه، نهبندان، درمیان و خوسف شد و برخی راه های استان را مسدود کرد. 

تاکنون به 500 نفر گرفتار در بارندگی و سیلاب این استان امدادرسانی شده است.

سد نهرین طبس چهارمین بار در سال جاری سرریز و بارندگی باعث آبگرفتگی برخی معابر و تعداد محدودی منزل مسکونی در این استان شد. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین