کد خبر: ۵۸۴۹۳۴
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳

سخنرانی ماکرون درباره اصلاحات اقتصادی و جلیقه زردها با آتش‌سوزی نوتردام لغو شد

رئیس‌جمهوری فرانسه در پی وقوع آتش‌سوزی مهیب در کلیسای نوتردام پاریس، سخنرانی مهمی در واکنش به بحران جلیقه زردها و ارائه اصلاحات اقتصادی در این زمینه را به تعویق انداخته است.
آفتاب‌‌نیوز :
 امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه قصد داشت پس از سه ماه بحث ملی که مردم عادی را به پیشنهاد اعمال تغییراتی در اقتصادی و دموکراسی فرانسه ترغیب می‌کند، دوشنبه یک سری تدابیر اعلام کند. ماکرون به جای آن راهی کلیسای نوتردام شد که گرفتار حریق شده بود.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، ریاست جمهوری فرانسه هنوز تاریخ جدیدی برای این سخنرانی اعلام نکرده است.

انتظار می‌رفت ماکرون در سخنانش به نگرانی‌های معترضان درباره از دست دادن قدرت خرید، با کاهش احتمالی مالیات و تدابیری برای کمک به بازنشستگان و خانواده‌های تک‌ سرپرست واکنش نشان دهد. سایر تغییرات پیشنهادی احتمالا بر قوانین دموکراتیک فرانسه اثر بگذارد. برخی ناظران معتقدند ماکرون ممکن است دست شهروندان را برای پیشنهاد برگزاری رفراندوم باز بگذارد.

رهبر فرانسه مرتبا تاکید می‌کند که دوباره مالیات ثروت برای اقشار مرفه را به جریان نخواهد انداخت و این در حالیست که این یکی از اصلی‌ترین درخواست‌های معترضان فرانسوی است.

جنبش جلیقه زردها با افزایش مالیات سوخت در نوامبر گذشته به راه افتاد و به اعتراضی گسترده علیه سیاست‌های ماکرون تبدیل شد که از نظر معترضان به نفع قشر ثروتمند و کسب و کارهای بزرگ است. اعتراضات آنها که گاها به خشونت کشیده می‌شد، خصوصا در پاریس، یک بحران داخلی مهم به وجود آورد که محبوبیت ماکرون را به پایین‌ترین سطح رساند. همچنان در هفته‌های اخیر شمار معترضان رو به کاهش می‌رود. اکثر رهبران جلیقه زردها از حامیانشان خواستند تا وارد رایزنی ملی ماکرون نشوند و تاکید دارند پیشنهاد دولت برای گوش فرا دادن به سخن معترضان را باور نمی‌کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین