کد خبر: ۵۸۴۹۸۷
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰

کرمان؛ بخشش 2 جوان اعدامی

بعد از این ماجرا فردی از طایفه برقی نیز با انگیزه انتقام مجددا اقدام به قتل یکی از افراد طایفه میرزایی کرده بود که با تلاش های دستگاه قضایی و امنیتی هر 2 قاتل دستگیر شده بودند.
آفتاب‌‌نیوز :
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قلعه گنج گفت: طی یک اقدام خداپسندانه و با ایجاد صلح و سازش بین 2طایفه میرزایی و برقی و گذشت اولیای دم، 2 جوان پای چوبه دار از قصاص رهایی یافتند.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی اداره کل دادگستری استان کرمان، سجاد افشارمنش در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: اختلاف 2 طایفه میرزایی و برقی طی چند سال گذشته منجر به قتل فردی از طایفه برقی شده بود.

وی ادامه داد: بعد از این ماجرا فردی از طایفه برقی نیز با انگیزه انتقام مجددا اقدام به قتل یکی از افراد طایفه میرزایی کرده بود که با تلاش های دستگاه قضایی و امنیتی هر 2 قاتل دستگیر شده بودند.

این مقام قضایی عنوان کرد: پس از تحقیقات مقدماتی پرونده این 2 قاتل جهت صدور رای به دادگاه کیفری یک شهرستان جیرفت ارسال و حکم قصاص برای هر 2 محکوم علیه صادر و پرونده ها به منظور فرجام خواهی به دیوانعالی کشور ارسال شد که رای بدوی ابرام و جهت اجرا به دادسرای عمومی وانقلاب قلعه گنج اعاده شد.

وی افزود: پس از وصول پرونده در اجرای احکام با رایزنی دادستانی، امام جمعه و اعضای شورای تامین شهرستان قلعه گنج و با همکاری سران طوایف و استفاده از تمام ظرفیت های موجود در روز اجرای حکم، طی یک اقدام خداپسندانه اولیاء دم از هر 2 طایفه نسبت به اجرای حکم قصاص اعلام رضایت کردند و اجرای احکام قصاص در زندان جیرفت متوقف شد.

وی نقش علما، ریش‌ سفیدان و بزرگان اقوام و طوایف شهرستان قلعه گنج را در زمینه تحکیم وحدت و تقویت روابط میان طوایف بسیار موثر و برجسته دانست و افزود: ضرورت دارد در رسیدگی به پرونده ها به سمت میانجیگری و صلح و سازش و رفع اختلافات حرکت کنیم زیرا صلح و سازش باعث می شود که کینه ها از بین برود و گذشت آنها گذشت قطعی خواهد بود.

قلعه گنج در 420کیلومتری جنوب کرمان قرار دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین