کد خبر: ۵۸۵۲۸
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۵:۵۸
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا خبر داد:

مذاکرات ایران و آمریکا؛ فقط درباره عراق

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نزدیکی به موعد برگزاری کنفرانس بغداد، گمانه‌زنی در مورد مذاکرات تهران و واشنگتن را افزایش داده است. در همین راستا «شان مک کورمک» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا بدون رد احتمال مذاکره دو طرف اعلام کرد هر گونه مذاکره ایران و آمریکا درچارچوب کنفرانس عراق به موضوعات امنیتی عراق محدود بوده و پرونده هسته‌ای ایران را در بر نخواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مک کورمک در پاسخ به خبرنگاران گفت که نمی‌داند چگونه دیپلماتهای آمریکائی با مقامات ایرانی حاضر در کنفرانس بغداد مذاکره خواهند کرد اما وی احتمال چنین مذاکره‌ای را هم رد نکرد. 

مک کورمک بدون پیش‌بینی درباره دیدار احتمالی نمایندگان تهران - واشنگتن در کنفرانس عراق  گفت: نمی‌توان پیش بینی دقیقی ارائه داد، اما می‌توانم بگویم که با حضور هیات ایرانی در سر میز، نمایندگان آمریکا از آنجا فرار نکرده و حضور خواهند داشت. وی در عین حال احتمال گفتگو درباره موضوع هسته‌ای ایران را «غیر ممکن» قلمداد و تصریح کرد: اگر هم گفتگویی انجام شود تنها درباره اوضاع عراق و امنیت در این کشور خواهد بود. 

وی گفت: آمریکا قصد دارد در این کنفرانس در مورد تسلیحاتی که علیه نیروهای آمریکائی و انگلیسی در عراق استفاده می‌شود صحبت کند. مک کورمک افزود کشورش از هر فرصتی استفاده می‌کند تا امنیت نیروهایش در عراق را تامین کند و اگر لازم باشد در این مورد با ایران نیز وارد مذاکره می شود. 

گفتنی است «زلمای خلیل زاد» سفیر آمریکا در عراق و «دیوید ساتیر فایلد» مشاور وزارت خارجه آمریکا در امور عراق، نمایندگان این کشور در کنفرانس بغداد خواهند بود. عباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران نیز نمایندگی تهران در این نشست را بر عهده دارد. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین