کد خبر: ۵۸۶۰۴۸
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۳

بلومبرگ: راهبرد ترامپ در قبال ایران تفاوتی با اوباما ندارد

وبگاه شبکه خبری بلومبرگ در تحلیلی روز سه‌شنبه نوشته راهبرد «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در قبال ایران تفاوتی با سلف او، «باراک اوباما» ندارد.
آفتاب‌‌نیوز :
این رسانه آمریکایی در این تحلیل ادعا کرده دونالد ترامپ، بر خلاف آنچه مخالفانش می‌گویند به دنبال تغییر نظام ایران نیست و سیاست مداخله نظامی دراین کشور را هم دنبال نمی‌کند. 

بلومبرگ می‌نویسد: «راهبرد ترامپ در قبال ایران، با راهبرد سلفش، دست‌کم قبل از آغاز علنی مذاکرات هسته‌ای در سال 2013 یکسان است. باراک اوباما هم همانند ترامپ  علیه صادرات نفت ایران تحریم ثانویه اعمال کرد و با این کار علاوه بر کشورهایی که اقدام به خریداری نفت ایران می‌کنند، شرکت‌های بیمه‌کننده یا کشتی‌های حامل آن را هم تحریم کرد.»

 در این تحلیل آمده است: «همانند دونالد ترامپ، باراک اوباما هم برای برداشتن آن تحریم‌ها و ورود به مذاکرات شرایطی تعیین کرد.»

تحلیلگر رسانه آمریکایی نوشته، با این حال آنچه رویکرد اوباما و ترامپ را از هم متمایز می‌کند مطالبات خاصی است که هر کدام از آنها از ایران مطرح کرده‌اند. او نوشته اوباما خواستار برچیدن برنامه هسته‌ای ایران شد، اما در جریان مذاکرات آن را به وضع محدودیت‌های موقت بر غنی‌سازی سوخت هسته‌ای توسط ایران و شفافیت بیشتر بر روی این برنامه تقلیل داد. دولت ترامپ اکنون مطالبات بیشتری از ایران دارد. 

«مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا بعد از خروج کشورش از توافق هسته‌ای برجام در یک سخنرانی اردیبهشت‌ماه سال گذشته، راهبرد جدید دولت ترامپ در قبال ایران را مشخص کرد. او 12 مطالبه برای توافق جدید با ایران مطرح کرد که با واکنش منفی کشورهای مختلف و تحلیلگران در آمریکا رو به رو شد. 


فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین