کد خبر: ۵۸۶۱۸۶
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹

تابستانی داغ و گران در انتظار بازارهای نفتی؟

گاردین: عدم تمدید معافیت خرید نفت از ایران باعث افزایش هزینه تجاری امریکایی‌ها و افزایش قیمت نفت خواهد شد / سی ان بی سی: با عدم تمدید معافیت خرید نفت از ایران ترامپ و رانندگان امریکایی "تابستانی داغ" را در زمینه افزایش قیمت حامل‌های انرژی تجربه خواهند کرد / سی ان بی سی: عدم تمدید معافیت خرید نفت از ایران برای امریکایی‌ها در پمپ‌های گاز و بنزین هزینه میلیارد دلاری به همراه خواهد داشت
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین الملل- روزنامه بریتانیایی "گاردین" با اشاره به اینکه عدم تمدید معافیت خرید نفت از ایران به ضرر خود امریکا تمام خواهد شد، می‌نویسد: "قیمت سوخت افزایش خواهد یافت و این به معنای افزایش هزینه شهروندان امریکایی و صاحبان کسب و کار برای دسترسی به منابع انرژی خواهد شد. این موضوع شانس ترامپ برای پیروزی دوباره در انتخابات 2020 را کاهش خواهد داد مگر آنکه تولیدکننده دیگری بتواند جای ایران و نفت عرضه شده از سوی آن کشور را پر کند.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ کاخ سفید نگاه‌اش به عربستان  سعودی است اما هیچ گونه شواهد مطمئنی وجود ندارند که نشان دهند عربستان واقعا می‌تواند خلاء ناشی از فقدان نفت ایران را پر کند. پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهند که احتمالا در هفته‌های آینده قیمت نفت به بشکه‌ای 80 دلار افزایش خواهد یافت. 

واقعیت آن است که هر چه فشار امریکا بیشتر شود دست تندروها بازتر خواهد شد. ایران تهدید خود مبنی بر بستن تنگه هرمز را مطرح کرده است. تمامی صادرکنندگان اصلی خاورمیانه از عربستان تا کویت، عراق و امارات متحده عربی نفت صادراتی خود را از طریق این آبراهه انتقال می‌دهند. اگر ایران تهدید خود را عملی سازد قیمت نفت به سرعت به بیش از 100 دلار به ازای هر بشکه افزایش خواهد یافت. همچنین، امریکا در حالی معافیت خرید نفت از ایران را برای چینی‌ها تمدید نکرده که اکنون در یک جنگ تجاری تمام عیار با آن کشور به سر می‌برد". 

شبکه خبری "سی ان بی سی" امریکا نیز در گزارشی اشاره می‌کند که با تصمیم اخیر دولت امریکا علیه ایران و صنعت نفت آن کشور قیمت نفت افزایش خواهد یافت. این شبکه خبری از تابستان امسال به عنوان فصلی داغ برای ترامپ یاد می‌کند چرا که او باید با افزایش قیمت نفت و به دنبال آن سایر حامل‌های انرژی مواجه شود. 

این شبکه خبری می‌نویسد: "او از سویی در تلاش است تا توازن را در بازارهای نفت و قیمت نفت برای مصرف‌کنندگان امریکایی حفظ کند و از سوی دیگر می‌خواهد ایران ونزوئلا را مجازات کند. فشار دولت ترامپ اکنون بر عربستان برای تولید یک میلیون بشکه نفت اضافی در روز است. با این حال، به نظر می‌رسد که سعودی‌ها منتظر هستند و فعلا تنها با افزایش تولید به میزان 400 هزار بشکه نفت در روز موافقت کرده‌اند. آنان برخلاف ترامپ نمی‌خواهند قیمت نفت بیش از اندازه کاهش یابد. در نتیجه، در صورتی که عربستان به اندازه کافی با ترامپ همکاری نکند تابستان داغی در پیش خواهد بود". 

این شبکه خبری اشاره می‌کند که ادامه جنگ در لیبی کار را برای ترامپ دشوارتر خواهد ساخت چرا که به شکل چشمگیری این موضوع بر تولید نفت لیبی تاثیر منفی گذاشته است. 

شبکه خبری "سی ان بی سی" در گزارش دیگری اشاره می‌کند که خط مشی تندروانه دولت ترامپ علیه ایران به ضرر خود امریکایی‌ها در پمپ‌های گاز و بنزین خواهد بود و آنان باید هزینه‌ای میلیارد دلاری را پرداخت کنند. 

این شبکه خبری می‌نویسد: "تحلیلگران معتقدند که هدف ترامپ به صفر رساندن صادرات نفت ایران است اما این موضوع می‌تواند باعث افزایش قیمت بنزین و گاز در امریکا شود. این تصمیم می‌تواند تابستانی دردناک را برای امریکایی در پمپ‌های گاز و بنزین رقم زند. رانندگان امریکایی امسال تابستان سخت و گرانی را پشت سر خواهند گذاشت". 

این شبکه می‌افزاید: "ترامپ به تولید امارات و عربستان امید بسته است با این حال، آن دو کشور از ترس تکرار سناریوی کاهش شدید قیمت نفت در سال گذشته با احتیاط تولید خود را افزایش خواهند داد. در نتیجه، باید منتظر افزایش قیمت نفت باشیم. این به معنای هزینه کردن میلیارد دلاری برای امریکایی‌ها خواهد بود. بنزین بیش از 3 دلار بازای هر گالن برای انتخابات بعدی به ضرر ترامپ خواهد بود. همه این رویدادها در حالی رخ می‌دهند که در لیبی، نیجریه و ونزوئلا هرج و مرج و بحران در جریان است یعنی در کشورهای مهم تولید کننده نفت".
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین