کد خبر: ۵۸۶۳۳۰
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴

پول بلیت به مسافران جامانده پرواز ‌سپهران برمی‌گردد

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی با بیان اینکه مسافران هواپیما شکایات خود را در سایت سازمان هواپیمایی بابت پیگیری حتما درج کنند، گفت: مسافران جامانده پرواز تهران-شیراز ‌سپهران، مطمئن باشند پول بلیت پرواز به آنها برگردانده می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
امروز فیلمی منتشر شد مبنی بر اینکه مسافران شرکت هواپیمایی سپهران مسیر تهران به شیراز به دلیل تغییر ساعت پرواز این شرکت بدون اطلاع قبلی، ‌‌دچار زیان شده‌اند و با وجود بیش از یک هفته‌ پیگیری، هیچ مقام مسئولی از این شرکت هواپیمایی برای جبران زیان آنها پاسخگو نیست‌.

عنوان شده است که این پرواز به شماره ۴۳۰۳ ‌مسیر تهران-شیراز قرار بوده است ساعت ۲۳:۴۰ (طبق ساعت درج شده در بلیت) انجام شود، اما زمانی که مسافران حدود ۱.۵ ساعت قبل از انجام پرواز در فرودگاه حاضر شده‌اند، به آنها اعلام شده است که پرواز مذکور ساعت ۲۲ انجام شده است در حالی که سپهران به این مسافران جامانده اطلاع‌رسانی قبلی نداشته است.

‌موضوع را از سازمان هواپیمایی کشوری پیگیری کردیم‌، رضا جعفرزاده، مدیر روابط عمومی این سازمان، در این باره به فارس گفت: هرگونه تغییر ساعت پرواز باید از طرف شرکت‌های هواپیمایی با اطلاع‌رسانی قبلی و در زمان مناسب انجام شود و در این باره الزام شده است که اطلاع رسانی‌ها از سوی شرکت‌ها، به‌موقع و ‌کامل باشد.

وی ادامه داد: حال اگر این شرکت هواپیمایی، اطلاع‌رسانی قبلی نداشته است ضرورت دارد مسافران اعتراض‌های خود را در سایت سازمان هواپیمایی کشوری واحد رسیدگی به شکایات درج کنند و مطمئن باشند قطعاً سازمان هواپیمایی کشوری این موضوع را پیگیری می‌کند.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی با تأکید بر اینکه شرکت‌های هواپیمایی باید بر اساس آیین‌نامه حقوق مسافر عمل کنند، اضافه‌ کرد: شرکت‌های هواپیمایی‌‌ ملزم به اجرای آیین‌نامه حقوق مسافر که به آنها ابلاغ شده است‌، هستند.

وی یادآور شد: آن تعداد مسافرانی که در پرواز سپهران دچار زیان شده اند و مدعی هستند شرکت هواپیمایی به آنها اطلاع رسانی قبلی بابت تغییر ساعت پرواز نداشته است، حتما شکایت خود را از طریق سایت سازمان هواپیمایی کشوری ارسال کنند و مطمئن باشند بدون هیچ شک و شبهه، حقوق مسافر احصا و پول بلیت به آنها برگردانده می‌شود.

جعفرزاده در پاسخ به این سوال که آیا‌ معمول است یک  شرکت هواپیمایی ساعت پرواز خود را تغییر دهد؟ اظهار داشت: به هر حال احتمال تغییر ساعت به هر علت وجود دارد در این مورد خاص هم مطمئن باشید سازمان هواپیمایی برررسی می‌کند که چرا این شرکت هواپیمایی ساعت پروازی خود را تغییر داده است اما موضوع مهم در این حوزه، اطلاع‌رسانی قبلی و به‌موقع شرکت هواپیمایی به مسافر است تا به‌موقع از تغییر ساعت پرواز آگاه شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین